3813
Sök

Fått problem med Xbox360.

Studerande
727 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
Det är ju likadant som gamla hederliga krysslådan överhettning eller programvarefel vid chippning.

Överhettning kan det vara, men ingen programvarefel, för att han har inte chippat den.
Senast redigerat av xXchamXx94 (23 augusti 2008)

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

379 Inlägg
23 augusti 2008
Exakt samma sak hände med min 360 i våras, hade haft den i ungefär en vecka. Ringde supporten och beskrev vad som hade hänt, dom trodde att det var fel på störmsladden, så dom skickade en ny sådan. Fick hem den nya kabeln efter ca 3 veckor och vipps så funkade konsolen problemfritt!

Tyskstuk är äckligt.

Withlimb
210 Inlägg
23 augusti 2008
ExXtr3me skrev:
även om man tillexempel har köpt de begagnat av någon och inte har kvitto eller någonting, så kan man byta det?

Jag har för mig att det ska gå att byta det även utan kvitto. Vågar dock inte säga säkert men Microsoft brukar vara smidiga med inlämning av 360 vad jag har hört.

105hk rent vansinne!

Studerande
727 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Tweak skrev:
Exakt samma sak hände med min 360 i våras, hade haft den i ungefär en vecka. Ringde supporten och beskrev vad som hade hänt, dom trodde att det var fel på störmsladden, så dom skickade en ny sådan. Fick hem den nya kabeln efter ca 3 veckor och vipps så funkade konsolen problemfritt!

Okej. Skönt att den funkar wink

Studerande
727 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Hoevding skrev:
ExXtr3me skrev:
även om man tillexempel har köpt de begagnat av någon och inte har kvitto eller någonting, så kan man byta det?

Jag har för mig att det ska gå att byta det även utan kvitto. Vågar dock inte säga säkert men Microsoft brukar vara smidiga med inlämning av 360 vad jag har hört.

Tror inte änns att han har kvittot kvar tongue

Studerande
727 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
xXchamXx94 skrev:
baaki skrev:
xXchamXx94 skrev:
Men kan detta hände på PS3 och Wii?

Nej, de har en sak som 360 saknar, kvalité cool

haha okej tongue

Jag kommer nog köpa PS3 om inte Wii, får se.

Studerande
727 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Vad tycker ni att jag ska köpa? PS3 Eller Wii, ge gärna förslag å varför det är bättre osv.

1 Inlägg
24 augusti 2008
xXchamXx94 skrev:
Vad tycker ni att jag ska köpa? PS3 Eller Wii, ge gärna förslag å varför det är bättre osv.

PS3!
Visst Wii kan vara kul den första månaden men inte i längden.

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
24 augusti 2008
xXchamXx94 skrev:

Vad prioterar du?

Prestanda? Grafik? Spelkänsla?

PS3 och Wii spelar i helt olika ligor. Ps3 är känt för sin grafik och prestanda. Medans Wii är känt för spelkontrollerna(Vilket i sin tur ger en unik känsla när man spelar).

Jag hade själv valt Wii. Varför? Jaa, billigare, MYCKET bättre spelutbud(Ps3 har knappt inget enligt min mening just nu...) och sen spelkänslan med kontrollerna!. En perfekt party konsoll enligt min mening smile.

Mvh.

Allt för den där jävla hatten!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
24 augusti 2008
xbox 360 är ju roligast av dom. men ska man ha en 360 ska man ha elite eller arcade för dessa 2 har ett annat chip i sig, än va premium har. kylningen där med. så köp en av dom istället. ps3 är bara dyrt o wii är roligt typ första veckan sen är det tråkigt tongue lycka till med det du vill köpa big_smile

Studerande
727 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
xXchamXx94 skrev:

Vad prioterar du?

Prestanda? Grafik? Spelkänsla?

PS3 och Wii spelar i helt olika ligor. Ps3 är känt för sin grafik och prestanda. Medans Wii är känt för spelkontrollerna(Vilket i sin tur ger en unik känsla när man spelar).

Jag hade själv valt Wii. Varför? Jaa, billigare, MYCKET bättre spelutbud(Ps3 har knappt inget enligt min mening just nu...) och sen spelkänslan med kontrollerna!. En perfekt party konsoll enligt min mening smile.

Mvh.

Okej, tack. Jag gillar mest spela Guitar Hero 3, så Wii är nog bra.

Studerande
727 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Funkiee skrev:
xbox 360 är ju roligast av dom. men ska man ha en 360 ska man ha elite eller arcade för dessa 2 har ett annat chip i sig, än va premium har. kylningen där med. så köp en av dom istället. ps3 är bara dyrt o wii är roligt typ första veckan sen är det tråkigt tongue lycka till med det du vill köpa big_smile

Men jag tänker på Guitar Hero, har hört att 360 har finare grafik änn Wii, men samtidigt är Wii billigare. Får tänka ut lite.

N/A
141 Inlägg
24 augusti 2008
Ja hade ju köpt PS3. jag har haft mitt ps3 i lite mer än ett halvår.. jag är helnöjd. När det gäller 360 så får ja väl säga att de inte är nått fel på det direkt, men på PS3 kan du spela multiplayer kostnadsfritt och de finns en del roliga funktioner på ps3. Men är det BARA spelandet i sig som e viktigt så är det väl bättre med 360.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 augusti 2008
xXchamXx94 skrev:
Funkiee skrev:

Men jag tänker på Guitar Hero, har hört att 360 har finare grafik änn Wii, men samtidigt är Wii billigare. Får tänka ut lite.

Wii är istortsett bara en Gamecube i nytt skal och häftigare kontroller. Men förutom utseendet och kontrollerna så är själva kärnan i konsollen alltså nästan samma gamla kub.

360:in är ju som sagt betydligt snyggare när det gäller grafik osv men sen är kvaliteten precis som alla andra M$-produkter, dvs "kvalitet, vad är det??".

En kille på jobbet älskar sin 360.

Eller *sina* kanske man skulle säga då han är inne på sin sjätte eller sjunde 360. Och han har inte köpt på sig så många för skojs skull utan för att dom pajjar hela tiden...

Jag hade iaf tagit en PS3:a och inte en 360, Wii har jag aldrig provat så den kan jag varken säga gott eller ont om smile
Senast redigerat av TBOC_Razor (24 augusti 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Studerande
727 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
xXchamXx94 skrev:
Funkiee skrev:

Wii är istortsett bara en Gamecube i nytt skal och häftigare kontroller. Men förutom utseendet och kontrollerna så är själva kärnan i konsollen alltså nästan samma gamla kub.

360:in är ju som sagt betydligt snyggare när det gäller grafik osv men sen är kvaliteten precis som alla andra M$-produkter, dvs "kvalitet, vad är det??".

En kille på jobbet älskar sin 360.

Eller *sina* kanske man skulle säga då han är inne på sin sjätte eller sjunde 360. Och han har inte köpt på sig så många för skojs skull utan för att dom pajjar hela tiden...

Jag hade iaf tagit en PS3:a och inte en 360, Wii har jag aldrig provat så den kan jag varken säga gott eller ont om smile

Okej har inte PS3 bättre grafik änn 360?

Skaune
25 augusti 2008
Vill man få ut mer av sitt spelande och så mycket som möjligt av sina onlinefunktioner så finns det bara en, xbox 360, och en Elite ska det vara. Jag e MEGA nöjd. Och den där handkontrollen till PS3 e ju knappast bekväm o hålla i!
Senast redigerat av Axor (25 augusti 2008)

Studerande
727 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Axor skrev:
Vill man få ut mer av sitt spelande och så mycket som möjligt av sina onlinefunktioner så finns det bara en, xbox 360, och en Elite ska det vara. Jag e MEGA nöjd. Och den där handkontrollen till PS3 e ju knappast bekväm o hålla i!

Okej, men jag tycker om att spela guitar hero, då spelar man med gitarr, sen bil spel med ratt, så jag skiter i kontroller tongue. Men har 360 bättre grafik änn PS3?

645 Inlägg
25 augusti 2008
xXchamXx94 skrev:
Axor skrev:

Okej, men jag tycker om att spela guitar hero, då spelar man med gitarr, sen bil spel med ratt, så jag skiter i kontroller tongue. Men har 360 bättre grafik änn PS3?

Dom är rätt likvärdiga, och då ska man ändå ha i åtanke att krysslådan har nåra år på nacken jämfört med PS3:an. Jag har en första generationens 360 när dom precis kom o den har aldrig pajat en enda gång.

Jämförelse mellan PS3 o Xbox-360 på GTA 4
http://www.youtube.com/watch?v=johaLQ_1AME

C(^^,)
453 Inlägg
25 augusti 2008
för att få ut full grafik måste du ju ha hd tv med HÖG upplösning & hdmi kabel till boxen!

137 Inlägg
25 augusti 2008
Just NU är Xbox 360 och PS3 rätt likvärdiga på grafiken, men PS3 har mycket bättre prestanda.
Så om 1-2 år kommer vi nog få se en stor grafikskillnad mellan dem, och varför får vi inte se det nu? Jo för att det är ingen direkt som kan utveckla så pass avancerade spel just till PS3, såå 1-2 år får vi nog se en del coola spel! smile

"Shackle-razzle-futzal-craz"

Sök