4029
Sök

Köptips Honda civic -92 - 95

17 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Tjena:D Någon som har erfarenhet ang Bilen ovan??  Ska köpa en hade jag tänkt o undrar mest vad är dom vanligaste felen o vad man ska tänka på. Hade mest tänkt använda bilen som bruksbil så de ska inte bli något projekt:P
Tack på Förhand

268 Inlägg
23 augusti 2008
motor å växellåda brukar va bra på civic så det e väl inget större du behöver oroa dig om där, kolla så den inte gått för långt och att du inte ser något läckage bara.. men som på alla japanare så finns rosten, så kolla alla skarvar och kanter å lister smile

Vet inte va mer jag kan säga, hade aldrig problem med min, eller jo, kolla om kylaren läcker tongue de gjorde min gamla, annars va det ingenting utan en väldigt bra bil! Köp ESin eller VTin smile om du vill ha lite kräm wink

17 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Jo att rosten finns visste ja:D de kommer man knappast ifrån när de gäller gamla bilar. Har varit o kollat på en o allt ser bra ut förutom rost runt bakskärmarna. men inget som inte lite spackel o färg inte kan fixa. har tyvärr gått 21000 mil.men de ska vara en bil som går från punkt A till B.

1 963 Inlägg
23 augusti 2008
Växellådan håller inget vidare, inte på vti iaf. vad jag erfarat. ELLER kan säga att den skrapar som fan efter ett tag men hur långt du kan köra innan du bör byta har ja ingen aning om kanske är några tusen mil.
kolla bussningar o damasker. samma saker du ska kolla på alla gamla bilar i stort sett.. plus lite extra på rosten wink

Men are not born - Men are made

Sök