2786
Sök

känt att gasspjäll på S60 T5 motorerna sotar igen??

1 268 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
är det känt att gasspjällen sotar igen på T5orna? att dom bör rengöras då och då?
eller är det sällsynt?

1 079 Inlägg
23 augusti 2008
Det är bra att göra på alla bilar, torka bort oljan och skit som sätter sig där. Väldigt kasst att det inte är med på Volvos serviceprogram. Lätt att göra, men köp en ny packning också.

1 268 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Syst3m skrev:
Det är bra att göra på alla bilar, torka bort oljan och skit som sätter sig där. Väldigt kasst att det inte är med på Volvos serviceprogram. Lätt att göra, men köp en ny packning också.

asså? bra att det inte kostar mig något för det är garanti på skiten wink

* Voff voff *
10 669 Inlägg
23 augusti 2008
Nu vet jag inte vad det är för årsmodell på din men på i princip alla Volvo 99-02 är det väldigt vanligt att spjällets elektronik går sönder...

Bilen går då segt, ibland ryckigt och har flummig tomgång!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

1 268 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Brådhis skrev:
Nu vet jag inte vad det är för årsmodell på din men på i princip alla Volvo 99-02 är det väldigt vanligt att spjällets elektronik går sönder...

//Brådhis

det är en 2005a

jepp dom symptomen stämmer in typ du kan ligga på motorvägen i 110 och känna att den inte går riktigt jämnt....

* Voff voff *
10 669 Inlägg
24 augusti 2008
LazerHawke skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

det är en 2005a

jepp dom symptomen stämmer in typ du kan ligga på motorvägen i 110 och känna att den inte går riktigt jämnt....

Är någon varningslampa tänd samtidigt?

Har du kollat ev. felkoder?

//Brådhis

1 268 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Brådhis skrev:
LazerHawke skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

det är en 2005a

//Brådhis

nej inga lampor tända...

men har råkat ut för meddelandet "motorprestanda nedsatt" isamband me att bilen bara tappar all kraft och bara vill stanna och hela maskin skakar hoppar och går som en potta skit.... vart inne till verkstan men det gick lite snett där dom råka radera felkoden innan dom läste av den... så vi chansade på lmm å bytte den... men känns ändå inte som det är borta... så nu chansar jag på gasspjället då känslan sitter i pedalen när man släpper å gasar.. så smårycker det typ den känslan....

* Voff voff *
10 669 Inlägg
24 augusti 2008
LazerHawke skrev:
Brådhis skrev:
LazerHawke skrev:

det är en 2005a

//Brådhis

nej inga lampor tända...

men har råkat ut för meddelandet "motorprestanda nedsatt" isamband me att bilen bara tappar all kraft och bara vill stanna och hela maskin skakar hoppar och går som en potta skit.... vart inne till verkstan men det gick lite snett där dom råka radera felkoden innan dom läste av den... så vi chansade på lmm å bytte den... men känns ändå inte som det är borta... så nu chansar jag på gasspjället då känslan sitter i pedalen när man släpper å gasar.. så smårycker det typ den känslan....

Låter onekligen precis som att det vore gasspjället som gett upp, men utan felkoder är det svårt att veta!!!

//Brådhis

1 268 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Brådhis skrev:
LazerHawke skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

nej inga lampor tända...

Låter onekligen precis som att det vore gasspjället som gett upp, men utan felkoder är det svårt att veta!!!

//Brådhis

ja vad annars skulle det kunna vara eftersom det är i samband me gaspedalen det händer? när det väl händer så lyder den inget alls...

24 augusti 2008
Din bil har gått i sikkerhets modus.... koble fra strømmen i 12TIMER så kommer den seg!!

1 268 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
VOLVO850T5ROLSEN skrev:
Din bil har gått i sikkerhets modus.... koble fra strømmen i 12TIMER så kommer den seg!!

nu visar den inget meddelande då verkstan av misstag råka radera felkoder innan dom blev avlästa...

vi bytte LMM men den underliga känslan kvarstår.... om inte det hjälper me rengörning av gasspjäll så får man köra tills det uppstår igen....

48 Inlägg
19 augusti 2010
Vad var det för fel kod?

Hellre En Polare I Kanalen Än En Kall Balle I Analen!!

Sök