3087
Sök

skillnad på r fälgar?

329 Inlägg
24 augusti 2008
Amazon_123GT skrev:
du har ju ingen r för att du har r fälgar på iaf.. o r

e väl dom mest uttjadade fälgarna av alla på volvo

Helt rätt... Lika störande med R-fälgar, ratt mm mm på varannan T5:a som det är med M-emblem på de flesta BMW... Bara pinsamt.

Refined
1 770 Inlägg
24 augusti 2008
zlobban skrev:
Amazon_123GT skrev:
R fälgar är överskattat

R-fälgar e snyggt wink

R-Fälgar var ute för 4 år sen!

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
24 augusti 2008
Zwudda skrev:
zlobban skrev:
Amazon_123GT skrev:
R fälgar är överskattat

R-fälgar e snyggt wink

Fast det är fortfarande snyggt för det. Och det var nog ute för mer än 4 år sen eftersom att det var inte fyra år sen dom tillverkade 850 R wink

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

32 Inlägg
31 augusti 2008
Zwudda skrev:
zlobban skrev:
Amazon_123GT skrev:
R fälgar är överskattat

R-fälgar e snyggt wink

Du borde nog köpa ny bil om du är så trendmedveten wink

Entreprenör
1 286 Inlägg
31 augusti 2008
Vanligtvis så är orginalfälgar av olika sorter det snyggaste man kan sätta på sin bil.

Volvo's nyare bilar passar ypperligt med R-fälgen (pegasus)
Många BMW passar med M6 och M3 fälgar
Mercor ser skitfeta ut med "SLR-fälg", eller för den delen ett par AMG orginal eller kopior

Varför måste det vara "inne eller ute" med R-fälgar? Molle_S60 som skrev här ovan att det är fult och störande med R-grejor på en V70, medans han själv åker med epa-traktor-blå skyltbelysning, ferrari-älg-märke på framskärmen och dessutom några fälgar som inte passar bilens utseende alls?

Liksom tänk efter lite innan. Allt behöver inte vara extremt och bling. LESS IS MORE är ett bra uttryck som passar bra.

// Niklas Johansson

2 283 Inlägg
31 augusti 2008
NiKeMaN skrev:
Vanligtvis så är orginalfälgar av olika sorter det snyggaste man kan sätta på sin bil.

Volvo's nyare bilar passar ypperligt med R-fälgen (pegasus)
Många BMW passar med M6 och M3 fälgar
Mercor ser skitfeta ut med "SLR-fälg", eller för den delen ett par AMG orginal eller kopior

Varför måste det vara "inne eller ute" med R-fälgar? Molle_S60 som skrev här ovan att det är fult och störande med R-grejor på en V70, medans han själv åker med epa-traktor-blå skyltbelysning, ferrari-älg-märke på framskärmen och dessutom några fälgar som inte passar bilens utseende alls?

Liksom tänk efter lite innan. Allt behöver inte vara extremt och bling. LESS IS MORE är ett bra uttryck som passar bra.

WOOOORD!

R.I.P. Michael Jackson!

136 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
Enligt en på bilia (sisjön GBG) som jobbade i butiken, finns bara 18"r fälgar till v70 och om man satte dom på en s60 skulle inte låsbulten passa pga hålen skulle vara för små?!?!

Vad tycks om R fälgarna på en 9-5 saab ?  jc
Senast redigerat av Nastydevil (6 september 2008)

$$$

329 Inlägg
6 september 2008
NiKeMaN skrev:

Sa aldrig att det är fult. Tvärtom, de tillbehören är jättesnygga. Men en R är en R, inte en 2,5 turbo eller T5:a. Därför passar det inte.

Lika illa som att ha M-prylar på en 325:a.. Din var dessutom en diesel va? lol

Entreprenör
1 286 Inlägg
6 september 2008
Molle_S60 skrev:
bla bla bla

M-sport paketet är orginaltillbehör och den fronten är inte ens samma som M3 så jag förstår tyvärr inte din liknelse.

BTW: min diesel piskar din Volvo bensinare vilken dag som helst i veckan så du behöver inte höja tonen bara för att jag åker diesel. tongue
Senast redigerat av NiKeMaN (6 september 2008)

// Niklas Johansson

329 Inlägg
6 september 2008
Det gör den säkert, men vad har det med saken att göra?

Du verkar inte fatta min poäng, men det förväntade jag mig inte heller.

Med.lem
3 759 Inlägg
6 september 2008
Sluta tjafsa och diskutera Rimz istället!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
6 september 2008
För övrigt tycker jag också att r-fälgar är lite 2006..
Men kan vara grymmt snyggt på vissa bilar!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Entreprenör
1 286 Inlägg
6 september 2008
Molle_S60 skrev:

Det va ju DU som blandade in att jag åker diesel... Inte jag.
Din poäng? Ja om det handlade om att stilrena enkla fälgar oftast orginal är snyggt - då är vi på samma sida. Om det handlade om att kasta skit tillbaka på mig, min bil och mitt motorval så förstår jag inte din poäng alls.

// Niklas Johansson

56 Inlägg
6 september 2008
Mr_EmCom skrev:
För övrigt tycker jag också att r-fälgar är lite 2006..
Men kan vara grymmt snyggt på vissa bilar!

Som på en SAAB menar du tongue

328 Inlägg
6 september 2008
Zwudda skrev:
zlobban skrev:
Amazon_123GT skrev:
R fälgar är överskattat

R-fälgar e snyggt wink

haha konstigt att de e så många som har de då smile

3 Inlägg
6 september 2008
Hej! skillnaden på R orginal och kopior är.
1.orginal finns bara upp till 18 tum.
2.R,et på ekern är mindre än på kopiorna.
3. centrumet på orginalet är oxå lite mindre, alltså det som ligger imot bromsskivan
4.kulören på fälgarna
5.sist men inte minst. volvo har sin stämpel på baksidan på orginalet.

Dock går det att få tag på orginalfälgar som inte har volvo märkning.
köpte en uppsättning som gått via leverantören till volvo och då utan märkning.

136 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
Tack för ett bra svar Danne smile

$$$

329 Inlägg
6 september 2008
NiKeMaN skrev:
Molle_S60 skrev:

Det va ju DU som blandade in att jag åker diesel... Inte jag.
Din poäng? Ja om det handlade om att stilrena enkla fälgar oftast orginal är snyggt - då är vi på samma sida. Om det handlade om att kasta skit tillbaka på mig, min bil och mitt motorval så förstår jag inte din poäng alls.

Vill inte bråka med dig, men känner fortfarande inte att du förstår vad jag menar. Det skulle jag vilja att du gjorde.

Tycker att delar som det står R på ser löjligt ut på en bil som inte är en R. Eftersom R är det vassaste du kan få original så blir det bara löjligt om någon, till exempel jag själv, skulle sätta R-delar på sin bil som är "sämre" och billigare än det jag försöker få folk att tro. Därför blir det lite löjligt. Wannabe.. Men hade inte råd...
Samma gäller M på BMW.

Med risk för sandlåde-krig; du började. Du gick på min bil först helt utan anledning eftersom jag bara uttryckte min åsikt. Tyckte då det var lite komiskt eftersom jag antog att du säkert tog åt dig eftersom du själv kör en "wannabe-stukad" bil med M-detaljer på en 325:a och kände dig tvungen att leta fel på min bil. Att det dessutom var en diesel var bara ännu roligare. Tyckte jag.

Om du vill fortsätta så gör det via PM, så vi inte förstör tråden ännu mer.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
6 september 2008
Zwudda skrev:
zlobban skrev:
Amazon_123GT skrev:
R fälgar är överskattat

R-fälgar e snyggt wink

90-talet ringde och ville ha tillbaka sina fälgar....   tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 788 Inlägg
6 september 2008
Verkar som om det är bekräftat vad som är skillnaden på fälgarna tongue Sen vad som är modernt/ snyggt är väl upp till var och en lol Jag funderar dock på hur kvaliteten är på en R- fälgskopia? Om den är tillverkad i Kina som vissa skrev, är det kanske sämre material ? Original- fälgen kanske är gjord av ett hårdare material som tål stötar/ smällar bättre? Eller så kanske båda är gjorda av samma material? tongue

Sök