3650
Sök

MICHAs Psykade Civic: Showstopper för banbruk! NYr Update sid 48 Nya grejer Gjort!! (www.Deromebil.se)

595 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#42
tackar DDesign och Newman smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
10 november 2008
#43
Ser ut att bli en skoj banbil... har lust att fixa en likadan faktiskt...

595 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#44
PointMan skrev:
Ser ut att bli en skoj banbil... har lust att fixa en likadan faktiskt...

ja jag tror de kommer bli ett bra banåk faktiskt smile
jo varför inte? honda e fina grejer wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

595 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#45
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6035/499475_tgilms.jpg
Här har vi ventilkåpan igen, fast nu har jag slipat bort Honda märket o lagt slipgrund på den smile

de är det senaste jag gjort nu då smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
11 november 2008
#46
fint fint:) kul att se att du håller ångan uppe:) keep it up! skall motorn trimmas något nu när den är ute lr?smile

595 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#47
High-Octane skrev:
fint fint:) kul att se att du håller ångan uppe:) keep it up! skall motorn trimmas något nu när den är ute lr?smile

vet inte riktigt än, ska på extractor-grenrör iaf vet inte om jag ska byta kamm än får se smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

JDM Tyte yO
134 Inlägg
12 november 2008
#48
Om du ska byta kam byt insug med smile

Hur går det för dig michaboy, lust och spruta min ventilkåpa med? smile

There is no replacement for cubic displacement!

595 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#49
raseri skrev:
Om du ska byta kam byt insug med smile

Hur går det för dig michaboy, lust och spruta min ventilkåpa med? smile

jodå de går framåt så det gör, har lite paus från byggeriet just nu, håller på med en vinterbil till hehe smile

ska du ha gjort din till 200an`??

jo visst blir de insugsbyte om de blir kamm osv, men tror inte jag hinner med det tills i vår tyvärr =P

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
12 november 2008
#50
skaffa sånadär VTEC killer kammar. helt sjukt big_smile

8-)

142 Inlägg
12 november 2008
#51
Ingen idé att lägga massa pengar på en D-serie, hinka i en B16 istället när ändå motorn är ur.
Vad har du tänkt dig för väghållningprylar sen?

407 Inlägg
12 november 2008
#52
släng i en K20 i den sen jävlar börjar det hända saker..

595 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#53
det får bli motorgrejer efterhand, får riva ur motor igen isf, som det är nu har jag inga cash över smile
k20 eller b16 e fräckt smile

frågan om väghållningsgrejer så blir det halvbur, styvar ju upp sitt, sen stabiliseringsstag fram o bak.
till att börja med, och så slitsade skivor, riktiga belägg, stål omspunna slangar, ny fräsch olja, och dra luftkylning, det är grunderna sen blir det uppgradering därifrån, om jag inte är nöjd..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

JDM Tyte yO
134 Inlägg
14 november 2008
#54
Ska du börja med motorbyten så finns inget alternativ till K20/K24 smile
Samma skit jobb som att hiva i en sunkig B16 smile

Lycka till micha, kommer ut en dag och kikar på ditt bygge

There is no replacement for cubic displacement!

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
14 november 2008
#55
precis kollat igenom projektet , ser riktigt bra ut:) gillar dessa civicarna smile

ser riktigt nice ut på bilderna med allt utplockat på, man ser vilka former bilen kan få wink

blocket och insuget blev riktigt fräscht med den lacken smile

keep it up kommer följas smile

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

hater
656 Inlägg
14 november 2008
#56
_MichA_ skrev:
det får bli motorgrejer efterhand, får riva ur motor igen isf, som det är nu har jag inga cash över smile
k20 eller b16 e fräckt smile

frågan om väghållningsgrejer så blir det halvbur, styvar ju upp sitt, sen stabiliseringsstag fram o bak.
till att börja med, och så slitsade skivor, riktiga belägg, stål omspunna slangar, ny fräsch olja, och dra luftkylning, det är grunderna sen blir det uppgradering därifrån, om jag inte är nöjd..

k20 = svin dyrt och inte alls lika lätt som att hiva ner b16. ska du köra k20 får du räkna med en 70k i start summa, tänk på att alla delar från framvagnen ska i från ctr + en del problem som dyker upp på köpet.

lycka till!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

595 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
#57
Masaru skrev:
_MichA_ skrev:
det får bli motorgrejer efterhand, får riva ur motor igen isf, som det är nu har jag inga cash över smile
k20 eller b16 e fräckt smile

frågan om väghållningsgrejer så blir det halvbur, styvar ju upp sitt, sen stabiliseringsstag fram o bak.
till att börja med, och så slitsade skivor, riktiga belägg, stål omspunna slangar, ny fräsch olja, och dra luftkylning, det är grunderna sen blir det uppgradering därifrån, om jag inte är nöjd..

k20 = svin dyrt och inte alls lika lätt som att hiva ner b16. ska du köra k20 får du räkna med en 70k i start summa, tänk på att alla delar från framvagnen ska i från ctr + en del problem som dyker upp på köpet.

lycka till!

hehe jo jag vet allt det där med k20, mycket jobb, mycket pengar, så blir det någon form av motorbyte så lutar det åt b16, även om k20 är bra mycket tuffare smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

595 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
#58
HPaddict skrev:
precis kollat igenom projektet , ser riktigt bra ut:) gillar dessa civicarna smile

ser riktigt nice ut på bilderna med allt utplockat på, man ser vilka former bilen kan få wink

blocket och insuget blev riktigt fräscht med den lacken smile

keep it up kommer följas smile

mvh stångberg

jag bugar och bockar, ska snart ta tag i bilen igen och fortsätta, har haft lite "ledigt" ifrån den för att inte tappa glöden. då gör man bara ett kasst jobb och det har man ju inte lust med vettu smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

595 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
#59
raseri skrev:
Ska du börja med motorbyten så finns inget alternativ till K20/K24 smile
Samma skit jobb som att hiva i en sunkig B16 smile

Lycka till micha, kommer ut en dag och kikar på ditt bygge

hehe ja vi får väl se va smile

många bilar i varberg utan motor nu har jag hört smile

"helmut" ringde innan idag och viskade att ni alla hakat på "trenden" hehe

du vet att du alltid är välkommen  smile får kika ut till er med snart, vart ett tag sen sist smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009

1 827 Inlägg
16 november 2008
#60
Hej! Det är en skoj bil du bygger på, och jag vet att dom kan gå riktigt fort. wink

Men jag har ju några råd på vägen, både om du ska bygga banbil och om du ska fixa till... Jag hade tex aldrig lackat en motordel om den sitter ihop med en annan motordel, till exempel så tar det endast sekunder att skruva av spridarna och fuelrailen, altså kortare tid än vad det tog att maskera. Du får mycket bättre resultat enligt mig. smile

Sen angående bankörningen... Mina tips på vad som skall inhandlas fortast möjligt...

1. Coilovers
2. Bromsar
3. R-däck
Sen är du klar, en bur styvar förvisso upp, men det hjälper ingenting om du inte har ordentliga fjäderben från början. Bromsarna orginal är extremt klena så dom måste bytas direkt. Prelude eller Legend/NSX spec passar endast med spindellederna från en VTi och det är allmänt jobbigt att byta... Jag rekommenderar istället Wilwoods big brake kit, jag har sådana på min och dom är underbara. fyrkolvsok med fasta ok och flytande nav, allt i alu för samma pengar som ett preludeswap hade kostat till en ESi. R-däck är ju sen givet, Toyos R888 är bra för en förstagångsanvändare, men i sammanhang är dom ganska kass, duger utan tvekan ditt första lekår dock.

Efter dessa mods är det småsaker, bussningar i fram och bakvagn, krängningshämmare från Integran, sitta fast stol samt bälten samt allmän tillsyn på upphängningen.

Lycka till med bilen!

Mvh

Ang swap. vänta ett tag, men det är bortkastade pengar att renovera en D16. Kör med motorn som den är 2009, sen swappa nästa vinter är mitt råd.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two


Sök