Hej! Det är en skoj bil du bygger på, och jag vet att dom kan gå riktigt fort.
Men jag har ju några råd på vägen, både om du ska bygga banbil och om du ska fixa till... Jag hade tex aldrig lackat en motordel om den sitter ihop med en annan motordel, till exempel så tar det endast sekunder att skruva av spridarna och fuelrailen, altså kortare tid än vad det tog att maskera. Du får mycket bättre resultat enligt mig.
Sen angående bankörningen... Mina tips på vad som skall inhandlas fortast möjligt...
1. Coilovers
2. Bromsar
3. R-däck
Sen är du klar, en bur styvar förvisso upp, men det hjälper ingenting om du inte har ordentliga fjäderben från början. Bromsarna orginal är extremt klena så dom måste bytas direkt. Prelude eller Legend/NSX spec passar endast med spindellederna från en VTi och det är allmänt jobbigt att byta... Jag rekommenderar istället Wilwoods big brake kit, jag har sådana på min och dom är underbara. fyrkolvsok med fasta ok och flytande nav, allt i alu för samma pengar som ett preludeswap hade kostat till en ESi. R-däck är ju sen givet, Toyos R888 är bra för en förstagångsanvändare, men i sammanhang är dom ganska kass, duger utan tvekan ditt första lekår dock.
Efter dessa mods är det småsaker, bussningar i fram och bakvagn, krängningshämmare från Integran, sitta fast stol samt bälten samt allmän tillsyn på upphängningen.
Lycka till med bilen!
Mvh
Ang swap. vänta ett tag, men det är bortkastade pengar att renovera en D16. Kör med motorn som den är 2009, sen swappa nästa vinter är mitt råd.