3367
Sök

Skjuten topplockspackning på CRX?

10 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
hejsan! Var ute och körde min crx för några dagar sen då den helt plötsligt blev överhettad. öppna huven o kollade, vattnet till kylarn var varm som satan... Iallafall så åkte jag med den till mitt garaget och ställde den där..  Dagen efter så starta jag den och då plötsligt pissade den ur utblåset och fyllde garaget med vit rök!! Har bytt termostat samt vatten pump, problemet kvarstår ändå.. Så då är frågan om toppen inte är tät, eller om nå packningar har rykt åt helvete? sad

Ni erfarna som vet är det svårt att byta ut toppen?   var in på verkstad och hörde med dom.. Själva arbetet skulle gå på ungefär runt 5 tusen kronor... Inte specielt roligt det inte..

mvh marcus

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 augusti 2008
packning som gått å helvete
vet inte hur de är på din bil om toppen blir skev eller spricker lätt
plocka isär skiten är ju inte svårt
lite pilligare att plocka ihop allt då du måste dra att bultar med rätt moment och i viss ordning
jag har rivit toppen på min BMW
provtryckning och planing gick på 1500
sen tillkommer packnigen ca 500 nya bulat ca 500 sen är det inget mer jag behöver kosta på den
så totalt 2500 blir kostnaden för mig
och är du lite händig gör du jobbet på en halv dag
när du fått tebax toppen såklart

Fattig student
1 282 Inlägg
26 augusti 2008
Ja du, det låter som toppackningen har gått på den... Har du nån polare som är duktig på att skruva? Du kommer nog få lämna in toppen o få den planad, brukar kosta ca en 1000 lapp, toppackningen ca 500-1000..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

337 Inlägg
26 augusti 2008
Tiger1978 skrev:
Ja du, det låter som toppackningen har gått på den... Har du nån polare som är duktig på att skruva? Du kommer nog få lämna in toppen o få den planad, brukar kosta ca en 1000 lapp, toppackningen ca 500-1000..

va? tusen spänn?? vi tar 300 smile

3 liters diesel, mumma!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 augusti 2008
Rwd skrev:
Tiger1978 skrev:

med vilken kvalite wink

Fattig student
1 282 Inlägg
26 augusti 2008
Rwd skrev:
Tiger1978 skrev:

Kollade på ett ställe nu när jag skulle fixa i ordning på hyundaien och dom ville ha 650:- för bara plana den.. Lämnade in den på ett annat ställe och fick den planad, bytt styrningar, tätningar samt inslipning av ventilerna för 1250:- (en polare som fixa det priset till mig).
Finns det en gymnasie skola med industri program kan man få det billigt med..
Tror vissa firmor tar överpris pga att dom inte vill pilla med det..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

1 004 Inlägg
26 augusti 2008
Rwd skrev:
Tiger1978 skrev:

köpte packning på mekonomen för 300kr funkar fint till runt 500hk och 2bar i ladd smile / jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 augusti 2008
Passa på och plana lite extra. Du kommer inte ångra dig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök