3266
Sök

frågor om saab 900 2.0T

2 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan jag har en saab 900 2.0T 97:a.

Jag undrar vilket storklek på turbon det sitter i orginal?

Om jag portar mitt orginala grenrör, hur mycket extra hk ungefär får jag ut av det? och pallar min orginal växellåda det ?

jag har aero spridare liggandes hemma , men gör det någon skillnad om jag byter till dom när bilen är orginal ?

tack för svar mvh emil.

1 036 Inlägg
26 augusti 2008
hejsan! kolla gärna inmin saab 900 turbo så fr du sse hur man an göra för lite mer effekt smile
de sitter en t25 turbo i den original...

Jag har 3" från turbon å hela vägen bak, samt ett steg 3 chip från nordicsom ger 270hk/400nm, går fase så mycket bättre än original smile
Växellådan håller om ma kör med huvudet lite, inga donuts eller segdragning på för höga växlar e att rekommendera.. annas håller lådorna bra:)

nej aero spridarna bör du byta till endbart om du har annan programvara i bilen, om de ens passar.. ? vet jag ej faktiskt..
Senast redigerat av Mange__ (26 augusti 2008)

2 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Okej fin saab du hade du smile o fan så det sitter en t25 i då orginal

gruvarbetare
152 Inlägg
27 augusti 2008
spridarna är de röda har jag för mig på aeron också på T5 motorn..kallas ju"431"
nordic pressade de till runt ca:305hk max på ett test..

89 Inlägg
27 augusti 2008
Mange__ skrev:
hejsan! kolla gärna inmin saab 900 turbo så fr du sse hur man an göra för lite mer effekt smile

Jag har 3" från turbon å hela vägen bak, samt ett steg 3 chip från nordicsom ger 270hk/400nm, går fase så mycket bättre än original smile
Växellådan håller om ma kör med huvudet lite, inga donuts eller segdragning på för höga växlar e att rekommendera.. annas håller lådorna bra:)

nej aero spridarna bör du byta till endbart om du har annan programvara i bilen, om de ens passar.. ? vet jag ej faktiskt..

Det är en fröjd och se en fin 900 smile

1 036 Inlägg
27 augusti 2008
Knobi skrev:
Mange__ skrev:

Det är en fröjd och se en fin 900 smile

tack så hemskt mycke grabbar!!
Blankare och finare ska den bli

Sök