Åh intressant! Kommer att följas, vet en uppe i falun som bygger nåt liknande på orginal motor som satsade på att bli snabbast med "orginal" motor Själv är man inte så orginalare själv vi får rejsa nästa år
edit: jisses va smilysar de ble.. men går ju inte annat me såna här roliga bilar
Här äre seriösa byggare. Bra bilder å grejjer. Vad ger de igentligen å slipa upp bredvid ventilerna? att de ska ge mer effekt kan ja förstå men varför?
Här äre seriösa byggare. Bra bilder å grejjer. Vad ger de igentligen å slipa upp bredvid ventilerna? att de ska ge mer effekt kan ja förstå men varför?
eg så gissar jag nu men iallafall... kan vara så att han vill sänka kompet eftersom den skall turbokonverteras. Rätta mig om jag har fel. mer volym ovanför kolven = lägre komp = klarar högre laddtryck utan att spika.
eg så gissar jag nu men iallafall... kan vara så att han vill sänka kompet eftersom den skall turbokonverteras. Rätta mig om jag har fel. mer volym ovanför kolven = lägre komp = klarar högre laddtryck utan att spika.
Nu när du säger de så.. Mer volym, fast samma slaglängd. så ska de ju bli lägre komp. okej danke