3448
Sök

Projekt: Austin Mini 1000 goes turbo (med mycket annat) - 1968 (UPPDATERAD)

19 Inlägg
8 september 2007
#21
Intressant, detta ska följas.

273 Inlägg
8 september 2007
#22
De här är klart värt att följas tongue brutaaaalt

613 Inlägg
8 september 2007
#23
Åh intressant! Kommer att följas, vet en uppe i falun som bygger nåt liknande på orginal motor som satsade på att bli snabbast med "orginal" motor wink
Själv är man inte så orginalare själv smile vi får rejsa nästa år big_smile

edit: jisses va smilysar de ble.. men går ju inte annat me såna här roliga bilar tonguetongue
Senast redigerat av p.p. (8 september 2007)


2 021 Inlägg
9 september 2007
#24
dang! jäkla roligt projekt du har på g. kommer bli fett !cool


230 Inlägg
9 september 2007
#25
Ska följas så fort det kommer lite fler uppdateringar smile

Second place is the first loser

245 Inlägg
9 september 2007
#26
Intressant projekt!


1 997 Inlägg
9 september 2007
#27
Här äre seriösa byggare. big_smile
Bra bilder å grejjer.
Vad ger de igentligen å slipa upp bredvid ventilerna? att de ska ge mer effekt kan ja förstå men varför? tongue


Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 september 2007
#28
hehe funder jag me på ett likande bygge tongue


173 Inlägg
22 september 2007
#29
bump! hoppas det skrivs i denna mer ^^


9 Inlägg
23 september 2007
#30
Galad8 skrev:
Här äre seriösa byggare. big_smile
Bra bilder å grejjer.
Vad ger de igentligen å slipa upp bredvid ventilerna? att de ska ge mer effekt kan ja förstå men varför? tongue

eg så gissar jag nu men iallafall... kan vara så att han vill sänka kompet eftersom den skall turbokonverteras. Rätta mig om jag har fel. mer volym ovanför kolven = lägre komp = klarar högre laddtryck utan att spika.


TeamWCR.se
533 Inlägg
23 september 2007
#31
grym grymt. Öka nu tackten så vi får se fler bilder.


1 997 Inlägg
23 september 2007
#32
_erk_ skrev:
Galad8 skrev:
Här äre seriösa byggare. big_smile
Bra bilder å grejjer.
Vad ger de igentligen å slipa upp bredvid ventilerna? att de ska ge mer effekt kan ja förstå men varför? tongue

eg så gissar jag nu men iallafall... kan vara så att han vill sänka kompet eftersom den skall turbokonverteras. Rätta mig om jag har fel. mer volym ovanför kolven = lägre komp = klarar högre laddtryck utan att spika.

Nu när du säger de så..
Mer volym, fast samma slaglängd. så ska de ju bli lägre komp. okej danke big_smile


12 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#33
Efter ett längre uppehåll har vi sparkat igång projektet igen och vi är i full fart!


nya hemliga garaget
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268663_llmkx0.jpg
väldigt hemligt
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268665_ojwbyy.jpg
delar av garaget, nyinflyttade och ostädat
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268667_ffnffh.jpg
en glad finne
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268668_960kpo.jpg
[img][/img]
kopplingen, hittades i motorn som följde med bilen!
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268669_6i7jsv.jpg
nerplockad motor
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268670_tnpim4.jpg
delar ur motorn, i toppen skick!
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268671_37qr8d.jpg
delar ur motorn, i toppen skick!
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268672_wof9uf.jpg
rengöring!
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268673_4rhk8k.jpg
renoverade bromsar runt om
http://www.garaget.org/gallery/archive/56460/268679_vt2793.jpg

forsättning följer..
Senast redigerat av mini68 (29 februari 2008)

542 Inlägg
2 mars 2008
#34
när lägger du upp bilderna från idag??? som du lovat???
Senast redigerat av mazdalover (2 mars 2008)

Pirat
426 Inlägg
2 mars 2008
#35
Fan vilket härligt garage! Sänder sköna vibbar av bilens härkomst, lite engelsk stuk på alltihopa, snyggt! smile


13 Inlägg
9 juni 2008
#36
fint Bygge! ^^ Kommer lätt följas smile



Sök