2706
Sök

Polarens gamla ipod fungerar, men inte min nya..?

40 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Har en stereo vid namnet JVC KD-G722 som har usb-koppling.

Om jag kopplar in polarens ipod, den gamla modellen, inte den jättegamla utan den som är långsmal, som en rektangel.
Då fungerar det perfekt, den checkar i några sekunder sen börjar den spela.

Men när jag kopplar in min nya Ipod Nano, den som är lite mer som en kvadrat, då står det check i cirka 10 sek sen blir det bara "fail".

Har även provat i en annan bil, då fungerar polarens perfekt men min blir "USB Empty"..

Och ja, det finns musik på den smile

Vad är fel? Har senaste versionen på både itunes och min ipod.
Tacksam för svar
MVH
Adam

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 juni 2008
Du vet om att bara för att en stereo är iPod-kompatibel betyder inte det att den klarar av *alla* iSkräps ??

Kompatibiliteten skiljer rejält mellan dom olika iPod-modellerna eftersom både hårdvara och mjukvara skiljer i dom.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

oo=00=oo
374 Inlägg
9 juni 2008
De flesta bilstereo med iPod-kompabilitet klarar bara iPod-modellerna utan videouppspelning. 
Sprillans nya stereo klarar säkert de nya iPodarna också..
Senast redigerat av msjuan (9 juni 2008)

Freude am fahren!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 juni 2008
Kollade din enhets info:

Förberedd för iPod® *

* Tillsammans med KS-PD100

iPod/D. -spelarens funktioner

Enheten är redo att driva en Apple iPod- eller en JVC D. -spelare från kontrollpanelen.

Innan du använder din iPod- eller D. -spelare:
Anslut en av följande (köps separat) till CD-växlaruttaget på enhetens baksida.
Gränssnittsadapter för iPod - KS-PD100
för att styra iPod.

Se Installations/anslutningshandbok (separat häfte) för anslutningar.

Mer information finns i instruktionsboken som medföljde gränssnittsadapter.

-----Varning!----(sån där ruta i manualen)------------------

Se till att enheten är avslagen eller att fordonets tändning är avslagen innan du ansluter eller kopplar bort iPod- eller D. -spelaren.
-----------------------------------------------------------------

Så du behöver alltså en KS-PD100 för full iPod-kompatibilitet, så som du kopplar nu (antar att du bara kopplar den direkt till USBn) så använder du alltså iPod:en som en vanlig extern disk eller ett flashminne, stödjer inte iPod:en det så funkar det inte och därför funkar med stor sannolikhet inte din iPod.

Usch nu e jag trött i fingrarna, dags för mat och lite vila tongue
Senast redigerat av TBOC_Razor (9 juni 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök