3425
Sök

skatta och försäkra innan besiktningen??

Bags are for bitches
296 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Måsta man skatta och försäkra innan man åker in och besiktar när bilen har varit avställd i 2 år??

Eller har jag fel igen?

5 198 Inlägg
11 juni 2008
Försäkring MÅSTE finnas.. men jag har ställt på bilarna i samband med besiktning... samtidigt

Bärs!
3 456 Inlägg
11 juni 2008
Har för mej att du inte behöver det.
Men jag tror därimot att du lär ha försäkring på'n...

Men om du vill vara riktigt säker så kan du ringa Bilprovningen lr besöka deras hemsida... eller Vägvärkets sida...

Garaget.org peakade 2008.

5 198 Inlägg
11 juni 2008
Försäkring är ett måste om du ska köra med den dit. men sen kanske det va så att den ställdes på automatiskt vid besiktning

644 Inlägg
11 juni 2008
Du får köra en avställd bil kortaste väg till och från besiktning OM du har en giltig trafikförsäkring.

146 Inlägg
11 juni 2008
Pellefax skrev:
Du får köra en avställd bil kortaste väg till och från besiktning OM du har en giltig trafikförsäkring.

Fel fel.

En avställd bil är inte skattad.

En oskattad bil får inte rulla en meter på väg. Tar snuten dig så snor dom dina regskyltar, och du får lämna bilen på plats.

Så; ställ på bilen, försäkra (så du slipper brev från trafikförsäkringsföreningen) och åk och besikta.

644 Inlägg
11 juni 2008
dstr skrev:
Pellefax skrev:

Fel fel.

En oskattad bil får inte rulla en meter på väg. Tar snuten dig så snor dom dina regskyltar, och du får lämna bilen på plats.

Så; ställ på bilen, försäkra (så du slipper brev från trafikförsäkringsföreningen) och åk och besikta.

Ring vägverket och kolla,det gjorde jag....

146 Inlägg
11 juni 2008
Pellefax skrev:
dstr skrev:
Pellefax skrev:

Fel fel.

Frågan du ställde var nog hur mkt man får köra en obesiktad bil - inte avställd.

Det går inte att trafikförsäkra en avställd bil.

644 Inlägg
11 juni 2008
dstr skrev:
Pellefax skrev:
dstr skrev:

Fel fel.

Frågan du ställde var nog hur mkt man får köra en obesiktad bil - inte avställd.

Det går inte att trafikförsäkra en avställd bil.

Nej, men du kanske vet mer än vägverket om dessa regler..?

146 Inlägg
11 juni 2008
Ring ett försäkringsbolag och försök trafikförsäkra en avställd bil.

Fattig student
1 282 Inlägg
11 juni 2008
Utan försäkring kan man inte ställa på en bil.. Du har en månad på dig tror jag innan du behöver betala skatten, det får du info om från vägverket ett par dagar efter påställning..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

519 Inlägg
11 juni 2008
bilprovningen bryr sig inte om den är avställd,det som blir problem är om du blir stannad av polis till och från bilprovningen...................

Sök