3448
Sök

Anti Spin/sladd audi S2:a

18 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
antingen är det antispinn eller antisladd på min audi s2 för med 350 hk och ingen hjulspin när man svänger o trycker på på en cp hal o blöt plan ska det släppa lite iaf men inte det minsta lilla så min frågan är hur kopplar man ur den? det är på en audi S2:a 93 sport cupe. finns ju ingen knapp för det..

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
17 juni 2008
kolla i service boken, ta fram elschemat, leta efter antispin kretsen, sen rycker du ur den säkringen=D klart och gratis

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Evolution
1 627 Inlägg
17 juni 2008
tror inte de finns. har inget på min s4 i varjefall

Fäll ner pungen och landa

1 867 Inlägg
17 juni 2008
En S2a ska inte ha nåt antispinnsystem nej.
Med 350hk ska det spinna hela tiden, min gick det att göra fina ringar med redan original.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

34 Inlägg
17 juni 2008
Spinner den inte på nåt hjul ???

Mycket konstigt isåfall, hade en chippad till ca, 280hk, spann loss när man svängde direkt när laddtrycket började, prova med att klippa av den blå/vite, (tror jag) kablen under baksätet.

Då när du sätter på "diffknappen", så släpper den inte när du kommer upp i över 25km/h eller hur mycket det var.

Då blir det lite lättare, men som sagt, spinner den inte nåt alls nu så är det någe fel...

18 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
Ja den spinner inte iaf på en stor plan som e super blöt lite grann kanske den gör ett litet rivmärke.. diffen är det inge fel på varför klippa kablen jag vill ju inte ha det diff hela tiden men det måste sitta antispinn på denna.. det är en import så allt står på tyska i handboken sad

sitter ju 350 hk i den och jag laddar 1.3 så ska inte  3" sportsystem från turbon så borde inte vara något problem alls att få ut den på ställ på denna planen heller...
Senast redigerat av funkyslayer (18 juni 2008)

1 059 Inlägg
18 juni 2008
finns inget anispinn på audi s2.Min förra avant hade också 350 hk o den gick o leka med som fan när det va blött.
måste va handhavade fel:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

904 Inlägg
18 juni 2008
Laddar den bara 1,3 så är det troligen inga 350 hk iaf, om du inte har ett as till turbo...
Å nej, Audi S2 har aldrig sålts med antisladd eller antispinn...

De ska va gött å leva

2 Inlägg
18 juni 2008
1,3, du har nog inte mer en 280hk.

Sök