3090
Sök

ÖppetLuftfilter på en Disel?

1 813 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
hur e det med Diselmotorerna med öppetluftfilter funderar på att montera ett först köpa men tänkte höra med er som kör disel och om ni har det på era och om det låter nått roligt.. hade det på min bensinare turbo innan och det suger ju så gott så vill ha det nu med.. tongue e det nått att ha på disel tro??

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
17 juni 2008
Min bmw diesel hade jävligt gott ljud med öppet filter, visslade som fan!! smile

BTLulle
17 juni 2008
På VAG dieslarna brukar LMM paja om man sätter på öppet filter, så inte att rekomendera.

MVH Peter

2 266 Inlägg
18 juni 2008
ja dom pajar på alla bilar oavsett luftfilter. De brukar bara vara en tidsfråga. S70 har ju vag diesel. Och den paja med orginalfiltret. Jag hade och har på s70 och v70. V 70 har jag spelat in en video på när de var monterat.för de lät så lustigt. Om du vill lyssna. De är bara att montera så stort som möjligt då dieselar vill ha mycke luft. Mvh//

svetsdiff !!!

130 Inlägg
18 juni 2008
PMPerformance skrev:
ja dom pajar på alla bilar oavsett luftfilter. De brukar bara vara en tidsfråga. S70 har ju vag diesel. Och den paja med orginalfiltret. Jag hade och har på s70 och v70. V 70 har jag spelat in en video på när de var monterat.för de lät så lustigt. Om du vill lyssna. De är bara att montera så stort som möjligt då dieselar vill ha mycke luft. Mvh//

dieslar vill ha mycke bränsle, för att få mer effekt. bensin vill ha luft.

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

2 266 Inlägg
18 juni 2008
eriico skrev:
PMPerformance skrev:

dieslar vill ha mycke bränsle, för att få mer effekt. bensin vill ha luft.

varför har då dieselar ett så kallat luftöverskott. en bensinare spikar om du ger den för mycke luft. tvärtom på dieselar dom sotskär och bränner hål på kolvarna utan luft.

svetsdiff !!!

24 Inlägg
20 juni 2008
Det Händer inget.... har haft på nästan alla mina bilar aldrig haft problem... har du en turbo bil så låter det lite mer när du gasar har du inte turbo så låter det inte så mycket.... vill du ha bättre ljud så dra raka rör så kommer du få det Traktor ljudet från den wink

Sök