Volt mätaren är ju bara att koppla till plus och minus. funkar ampermätaren på samma vis? Bara koppla till plus och minus? för amper är typ motståndet i strömmen eller så va?
Nu när vi ändå är inne på de, VARFÖR ska man ha en ampermätare i bilen, alltså volt kan jag jue förstå, men amp, varför?
Lätt svarat Vill bara ha en mätare som ska vara där för syns skull och va så lättmonterad som möjligt.. Så frågan kvarstår... är de bara att koppla amp mätaren till plus och minus
Nu när vi ändå är inne på de, VARFÖR ska man ha en ampermätare i bilen, alltså volt kan jag jue förstå, men amp, varför?
Lätt svarat Vill bara ha en mätare som ska vara där för syns skull och va så lättmonterad som möjligt.. Så frågan kvarstår... är de bara att koppla amp mätaren till plus och minus
ampmätaren ska ha + skickat genom den. Så ska d bara vara för syns skull så e d rätt lätt. Om du vill ha en volt å en ampmätare så drar du + till ampmätaren sedan + vidare till voltmätaren å sedan minus ut från volten...
ampmätaren mäter då hur mycket kräm din voltmätare får. Bara för syns skull...
haha kan förstå de En vattentrycksmätare är inga större problem att koppla in vad jag har förstått
Vattentryck har jag aldrig hört talas om! Däremot oljetryck och vattentemp. Men visst, för all del...
Koppla in en vacuum-mätare eller lambda. Det är otroligt enkelt! Vacuum är bara en liten nippel på insuget och lambda är bara att skarva signalkabel från original sonden.