BBR skrev:
Tråkigt att höra
När jag var på rally i närheten i en uphill bana, så stog vi publiken nedenför en parkering som lutade lite. Rätt var det var när vi stod och tittade ser jag ur ögonvrån en vit 245:a kom ner från parkering utan förare! Den skenade bilen kör över en ung flicka...
Flickan är än idag förlamad.
Så förihelsicke läg alltid i en växel + handbroms när ni parkerar bilen, det kan rädda liv utan att det kostar er något.
En liten not är att på Saab kan du inte få ur nycklen utan att lägga i backen, bra säkerhetstänkande!
Ett sånt jävla öde
Ungefär som en tant min farsa jobbade hos en gång... fick kyckling som skurits med kniv som hade rester av rå kyckling på sig när hon åt på en restaurang, hon blev förlamad och rullatorbunden för all framtid...
Tänkte just nämna den saab-finessen. Men det är åt helvete att alla körskolor verkar lära ut att man skall parkera i friläge
men trots det så tycker man att det är bara logiskt tänkande att göra det vare sig man blivit lärd det eller inte! Men det är klart att många öppnar garageporten med motorn igång så detta var ju en jäkla otur...
PS. BRA GJORT!
Senast redigerat av Mr_Gear (23 juni 2008)
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.