Hej! Har precis införskaffat mig Rockford Fosgate T152S Power som finns på BRLs hemsida. 5,25or som jag hade tänkt ha i min s40.
Såhär ser planen ut: Skaffa ännu ett Rockford Fosgate T152S och fylla dörrarna med dämpmattor.
Och för att få ut full effekt ha ett bra slutsteg som pallar framsystem både för fram- och bakdörrarna.
Det här är mina mått:
4" till instrumenbrädan, 5.25" till dörrarna (med adapter) och 5.25" till hatthyllan.
BUDGET: Hade lagt undan ca 10 000 kr för basbygge, men jag ångrade mig och bestämde mig för att satsa helhjärtat på antingen ett eller två bra framsystem, dämpmattor i alla dörrar och ett "bra" slutsteg!
Det jag behöver till hjälp är förstås vilket slutsteg jag bör satsa på, det är det jag har minst koll på. Likaså om jag behöver köpa ett Bättre batteri (Banner) eller en 0,5F kondning eller liknande? Kanske klarar mig på original strömkällan?
Antar att jag måste införskaffa adapter för att få plats med dom i fram, vart i fram är ännu obestämt. Tycker ni jag ska proppa in dom i dörren eller på annat ställe? Är ganska ny inom ljudvärlden, det är väl därför jag vänder mig till proffsen på garaget för vägledning
1. Vilket steg bör jag ha för att driva mitt nya framsystem?
2. Räcker det med ett powerkit 5,25or eller ska man satsa på den bakre delen också?
Om slutsteget är dyrt kan jag kolla in blocket.
Finns det nån duktig och hjälpsam person där ute som känner för att hjälpa mig med dessa frågor?
Oerhört tacksam för hjälp!
Mvh