2652
Sök

Låter från framvagnen

293 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Tja gott folk

en snabb fråga kanske svårt för er också vara också..
Det är så det låter från min framvagn "vänster stötdämpare" när jag kör typ på lite ojämn väg
hål eller refug.
Det är bara vänsterfram också.
Har öppnat moterhuv och fassan har skakat på bilen men det låter inte när den står still.
Vi har försökt slå lite nätt med en skruvmejsel för att se om nått är löst men allt sitter fast.

Nu är frågan vad kan detta vara ? har ni några tips ?

16 Inlägg
20 juli 2007
Kan vara att det saknas ett fjäderbenslager som ska sitta i toppen av fjäderbenet.
De e de ja kan bidra me;)

293 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
okej om det är det vad kan det kosta och fixa vid det ?

353 Inlägg
20 juli 2007
Hur låter det? Är du säker på att det är stötdämparen som låter? Om det klonkar så kan det vara glapp i t.ex krängningshämmarstaget. Hissa upp bilen och känn om det glappar när du rycker i den. Kolla även spindelleden så det inte är glapp där.

Enjoy....

293 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
det låter som nått e löst som om du tar ej massa av skruvar och skakar till lite . ungefär svårt o beskriva

2 164 Inlägg
21 juli 2007
Hissa upp bilen och bänd med en kraftig mejsel vid alla bussningar och kulleder och se om de glappar.
Du hittar säkert felet då.
De ska vara stumt och inte glappa någon stans.

MVH

F

100 Inlägg
21 juli 2007
styrled ett klonkande ljud ? ? låter bara när du kör i hålor och på ojämnheter,, eller fjäderbenslager, brukar  knaka..

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

30 Inlägg
2 juli 2008
Static35 skrev:
Tja gott folk

en snabb fråga kanske svårt för er också vara också..
Det är så det låter från min framvagn "vänster stötdämpare" när jag kör typ på lite ojämn väg
hål eller refug.
Det är bara vänsterfram också.
Har öppnat moterhuv och fassan har skakat på bilen men det låter inte när den står still.
Vi har försökt slå lite nätt med en skruvmejsel för att se om nått är löst men allt sitter fast.

Nu är frågan vad kan detta vara ? har ni några tips ?

Koll K-stag, styrleder och spndeleder etc. Låter det (klonkar) när du svänger så är det fjäderbenslagrerna. Har det problemet på min 306a och de ska bytas. DU kan få en sats med lager, gummi etc för ca. 2-500kr på mekonomen..

Sök