2845
Sök

bsr steg2 till 850t5 ej så mycket tryck som ja väntade mig...

204 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
#1
tja va å hämtade ett steg 2 hos bsr med öppet filter å tryckmätare.

men den är inte så pigg som ja trodde i låga hastigheter.  när man har fullgas under en längre tid så går trycket bara upp till 0.8
men det är mer än orginal och den är rappare änn orginal men det känns inte som 290 hästar eller vad det ska va. men den mesta kraften är efter 100km/h på 4an,5an då är det mycket mer änn org!
kanske ska vara så för att inte nått ska paja??

//fr3ddan


Forummoderator
10 576 Inlägg
2 juli 2008
#2
borde vara i sin ordning, 850 är gammla bilar och grejorna börjar få ett par år på nacken, inte alls ovanligt att tryckklockan ger upp i samband med trim tex.  menom du hämtat den på BSR så har de säkert provkört och verifierat.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 252 Inlägg
2 juli 2008
#3
Kan va en massa oliak saker det beror på. Borde ladda 1,1 ungefär. Igensatt kat, nåt läckage, kass tryckklocka, sprucket avgashus, wg-klaffen stänger inte riktigt. Dessutom så komemr inte trycket förrens högre upp i varvtal för att spara på stakarna.


204 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
#4
har varit å provkört en längre tur nu och det känns riktigt bra får ja nog säga!
det sitter orginal downpipe på nu men den ska bytas ut mot en 3" om några veckor, får se om det blir bättre då.

men det som ja blev imponerad över är att den drog mindre soppa eller iaf om man kan lita på medelförbrukningen på displayen.

mvh fr3ddan


58 Inlägg
2 juli 2008
#5
Tjena jag hade samma problem jag å jag skruvade lite på WG armen verkade inte som om den stängde helt , men om du ska prova dedär så setill å mät så du kan ställa tillbaka den exakt så som den va. för det brukar inte va något som rekomenderas vad jag har hört.

Reservdansk
6 271 Inlägg
2 juli 2008
#6
Man ska inte skruva på wg:n, det är därför man har chip, som styr förhållandet mellan laddtryck och bränsleinsprutning!

Plus att du kan skjuta stakarna om du laddar lite för häftigt.

Min laddar 1,2 bar med steg 2 chip.
Med en del etanol i tanken så släpper den loss på mina 18" 225or i tvåan på gaspådrag på asfalt, så det känns ju lite skillnad.

Men det är ju ett kit, med dump, öppet luftfilter och 3" efter katalysatorn och chip.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

204 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#7
TurbOla skrev:
Man ska inte skruva på wg:n, det är därför man har chip, som styr förhållandet mellan laddtryck och bränsleinsprutning!

Plus att du kan skjuta stakarna om du laddar lite för häftigt.

Min laddar 1,2 bar med steg 2 chip.
Med en del etanol i tanken så släpper den loss på mina 18" 225or i tvåan på gaspådrag på asfalt, så det känns ju lite skillnad.

Men det är ju ett kit, med dump, öppet luftfilter och 3" efter katalysatorn och chip.

ja har bara nytt avgas efter katten och ett öppet filter med en värmesköld och ett chipp såklart smile
men den går bättre å bättre tycker jag.

ja har 16" fälgar med 225/55-16 och det släpper enkelt på 1an och 2an på snustorr asfallt.



Sök