Som rubrik, behöver ej vara nåt med ärr, kan vara "vad som helst". Alltså kan även ni som kände er "utanför" på den andra tråden berätta här.
Berätta vad som hände, och så.
Detta mina alvarligaste olyckor, jag menar alla har ju skurit sig och trillat med moppen och liknande ^^
Själv (börjar från lägsta åldern) fick jag en spricka i foten vid typ 6-7 års åldern efter att ha hoppat och landat fel med foten, hade gips, inte kul. Minns inte så mycket.
Sen vid ca 10-12 års åldern cyklade jag på en liten stig när det regnade och det var lerigt, så cyklen sladdade omkull och jag flög av cyklen och landade med axlen på en sten, efter smärta och lidande efter att jag lett cyklen hem, konstaterades det att nyckelbenet var brutet, fick då gå med "mitella"(?) några veckor.
Ganska jobbigt ^^
Och det som hände sist va när jag va 15 typ, hemma hos en polare och jag vred benet konstigt och vips så låg jag på marken och hade ont i benet, jaha tänkte jag, drog upp byxbenet och såg att knäskålen satt på vänster sida av benet, chockad som jag va visste jag inte riktigt va jag gjorde så ja slog tillbaka det och satt mig ner en stund.
Efter ca en timme va jag tvungen att åka hem då jag undrade vad som igentligen hade hänt, tog moppen och åkte, väl hemma drog jag upp byxbenet igen och såg att det var jävligt svullet runt knät.
Kände fortfarande ingenting, åkte in till sjukan där dom kollade knäet och dom sa att det va bra att jag slog tillbaka det, haha tänkte jag, hade jag vetat vad jag gjorde hade jag fan inte slagit tillbaka det.
Kände fortfarande inte särkilt mycket, dom satte på bandage och vi fick nån konstigt knäskydd/strumpa att sätta över knäet.
På natten sen vaknade jag av smärta, likaså dom nästkommande nätterna, (värktabletter hjälpte inte).
Sen hände det 1 jävla gång till (ca 1/2 år senare), när jag kastade en snöboll, men knäet gick som tur va inte igen utan bara typ ledbandet över själva knäskålen som sträcktes. Här upprepades nästan samma saker som 1a gången men visste vad som hade hänt nu, så va lite lugnare.
3e gången hände ungefär samma som 2a gången, fast pga att jag snubblade och böjde benet lite för mycket.
Kanske jobbigt att läsa men skönt att berätta!
Berätta ni med!