3681
Sök

Syskon tråd till "Bilder på era ärr [KÄNSLIGA VARNAS]": Vad har ni råkat ut för? (Olycksberättelser)

Svetsare
3 150 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Som rubrik, behöver ej vara nåt med ärr, kan vara "vad som helst".  Alltså kan även ni som kände er "utanför" på den andra tråden berätta här.

Berätta vad som hände, och så.

Detta mina alvarligaste olyckor, jag menar alla har ju skurit sig och trillat med moppen och liknande ^^  smile

Själv (börjar från lägsta åldern) fick jag en spricka i foten vid typ 6-7 års åldern efter att ha hoppat och landat fel med foten, hade gips, inte kul. Minns inte så mycket.

Sen vid ca 10-12 års åldern cyklade jag på en liten stig när det regnade och det var lerigt, så cyklen sladdade omkull och jag flög av cyklen och landade med axlen på en sten, efter smärta och lidande efter att jag lett cyklen hem, konstaterades det att nyckelbenet var brutet, fick då gå med "mitella"(?) några veckor.
Ganska jobbigt  ^^

Och det som hände sist va när jag va 15 typ, hemma hos en polare och jag vred benet konstigt och vips så låg jag på marken och hade ont i benet, jaha tänkte jag, drog upp byxbenet och såg att knäskålen satt på vänster sida av benet, chockad som jag va visste jag inte riktigt va jag gjorde så ja slog tillbaka det och satt mig ner en stund.

Efter ca en timme va jag tvungen att åka hem då jag undrade vad som igentligen hade hänt, tog moppen och åkte, väl hemma drog jag upp byxbenet igen och såg att det var jävligt svullet runt knät.

Kände fortfarande ingenting, åkte in till sjukan där dom kollade knäet och dom sa att det va bra att jag slog tillbaka det, haha tänkte jag, hade jag vetat vad jag gjorde hade jag fan inte slagit tillbaka det.

Kände fortfarande inte särkilt mycket, dom satte på bandage och vi fick nån konstigt knäskydd/strumpa att sätta över knäet.
På natten sen vaknade jag av smärta, likaså dom nästkommande nätterna, (värktabletter hjälpte inte).

Sen hände det 1 jävla gång till (ca 1/2 år senare), när jag kastade en snöboll, men knäet gick som tur va inte igen utan bara typ ledbandet över själva knäskålen som sträcktes.  Här upprepades nästan samma saker som 1a gången men visste vad som hade hänt nu, så va lite lugnare.

3e gången hände ungefär samma som 2a gången, fast pga att jag snubblade och böjde benet lite för mycket.

Kanske jobbigt att läsa men skönt att berätta!

Berätta ni med!
Senast redigerat av ZonaX (7 juli 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
7 juli 2008
Fick en väska i huvvet så att jag kunde pilla på mitt skallben, jacket var väl 5cm långt och 2cm brett. Orkade inte sy så dom på sjukan limmade ihop de. Har en liten bula där nu. Hände på skolavslutningen i 9an kan också tilläggas, sög ganska hårt! Sen stukar jag fötterna hela tiden pga att jag åker skateboard. Har haft en del skador där med. orkar inte skriva alla.

801 Inlägg
7 juli 2008
jadu.. knäna har vart uppskavda otaliga gånger, samma med smalbenen, haft stora problem med ledbandena i fötterna, efter att ha hoppat studsmatta bakfull.sen så har man slagit i huvet rätt bra några gånger, vält med mopeden, men inget jätteallvarligt.

Men med min vanliga tur så kommer det nog nåt snart.

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
7 juli 2008
Krashade med min fd cross för 2 år sedan, vi vet inte riktigt vad som hände för ingen såg och jag kommer inte ihåg någe förutom att jag tyckte det kändes fel på inrunen ( vi var i ett grustag)

Låg på intensiven 1 vecka, sen 1 vecka till på någon annan avdelning, allså 2 veckor samanlagt, skador för dom som vill veta var: Krossade ena njuren i 3 delar (den e fortfarande så och funkar ungefär 20%) Spräckte levern, Bröt några revben, Punkterade en lunga sen bröt jag ena armen på 2st ställen vilket dom inte upptäckte förens efter 4a dagar på intensiven efter att jag hade klagat att det gjorde skapligt ont där. Läkarna tyckte inte att jag skulle köra motorcykel/cross någe mer, samma dag som jag kom hem var jag ute på en provtur me bruten arm big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
7 juli 2008
Har vart med om några grejjer jag med.

1a var när jag var runt 4 och trillade ner för morföräldrarnas stentrapp och krossade knäskålen. Har opererats för det 2ggr till och sista är om ett år.

Fick en såg i huvudet när jag var 13 vilket resulterade i 3stygn och en fördjupning i skallen.

Skar av en närvtråd i tummen med en spackelspade i skolan.

Drog av hälsenan under en cup i squash.

Cyklade in i en stolpe på fyllan och slog av två tänder och fick en spricka i käken.

Sista var en bilolycka jag var med i. Resultatet av denna blev glassplitter djupt in i huden över hela ansiktet ett stort jack i bakhuvudet, en "hudremsa" på 1x2cm slets av och örat skars i princip av på mitten.

Det var mina värsta saker som jag vart med om, men efter ärr tråden så ligger man ju lite i lä.

3 059 Inlägg
7 juli 2008
Sånna här trådar funker inte utan bilder !!!

249 Inlägg
7 juli 2008
fick ett Hundbett i pannan när jag var 8 fem stygn vig ögonbrynet och ett mindre sår precis mellan näsan och ögat, hade lite tur med synen där=P

Edit: stavfel
Senast redigerat av genetorp (7 juli 2008)

// genetorp

Svetsare
3 150 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Nehe!?  Då får väll dom som vill, läga ut sina bilder, helst innan skadorna blivit ärr  smile

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

Galen
849 Inlägg
8 juli 2008
När jag gick på förskolan runt juni precis innan vi skulle gå på sommarlov så körde jag och pappa race hem jag med cykeln han med bilen så precis när jag var vid sista svängen in till mitt hus så körde jag in i grannens staket och bröt lårbenet, så då var hela sommarn förstörd då jag låg gipsad från tå till skrevet i 8 veckor big_smile sedan ett år senare samma tid på året så lekte jag i en klätterställning och en kompis hägde sig runt mig ( lekte gladiatorerna tror jag big_smile ) iallafal ramla jag och bröt andra benet och ännu en sommar förstörd. annars har jag stukat foten x antal gånger och brytit handleden.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

fotointresserad
2 307 Inlägg
8 juli 2008
Spelade fotboll och kom löpandes med bollen längs kanten men tappade kontroll på den så den kom bakom så skulle stanna upp för att vänta in den men fastnade med dobbarna i gräset och vred till knät samtidigt som min kroppstyngd las över benet så det vek ihop sig med ett högljudt knak som hördes över hela planen. Efter att ha hoppat fram och tillbaka i sjukvården fick jag det bekräftat att jag hade smällt av främre korsbandet i knät så opererade mig för 4 månader sedan och sitter med sammanlagt 28 stygn över knät nu och kör rehab för fullt..  Valde att dokumentera allt som hände i en blogg också: http://www.korsbandsskada.bloggagratis.se

1 142 Inlägg
8 juli 2008
orkar inte skriva allt så kopierar från min sida....

Fastnade ja med höger handen i pelarborrmaskinen i skolan och slet av båda benen efter handleden. låg på sjukan i 2dar utan att dom gjorde något och under dom 2dagarna så svullna armen upp, när dom märkte att armen svullnat fick ja äntligen opereras och dom såg då att muskeln hade legat i kläm så då fick dom sätta dit en pump som pumpa ut allt blod och sådant ur min arm... efter typ 3veckor fick ja åka in på operation igen och dom tog bort pumpen och tog hud från mitt ben och häfta dit. hade dom opererat mig på engång när ja kom in hade ja varit hemma samma vecka men bara för att det gick 2dar så fick ja ligga på sjukan i 1månad och hemma i 1månad...har nedsatt känsel,rörlighet och styrka. Har nu gått över 2år och ja har inte fått operera bort huden dom la dit

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2545/395556_2vr6xe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2545/395557_jfqcnj.jpg

12 086 Inlägg
8 juli 2008
jag dog en gång, lebbigt som fan!

12 086 Inlägg
8 juli 2008
snoddas skrev:

Fastnade ja med höger handen i pelarborrmaskinen i skolan och slet av båda benen efter handleden. låg på sjukan i 2dar utan att dom gjorde något och under dom 2dagarna så svullna armen upp, när dom märkte att armen svullnat fick ja äntligen opereras och dom såg då att muskeln hade legat i kläm så då fick dom sätta dit en pump som pumpa ut allt blod och sådant ur min arm... efter typ 3veckor fick ja åka in på operation igen och dom tog bort pumpen och tog hud från mitt ben och häfta dit. hade dom opererat mig på engång när ja kom in hade ja varit hemma samma vecka men bara för att det gick 2dar så fick ja ligga på sjukan i 1månad och hemma i 1månad...har nedsatt känsel,rörlighet och styrka. Har nu gått över 2år och ja har inte fått operera bort huden dom la dit

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2545/395556_2vr6xe.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2545/395557_jfqcnj.jpg

De där måste du ju förövrigt få det fetaste ärrersättningssumman ever! tongue

343 Inlägg
8 juli 2008
snoddas skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2545/395556_2vr6xe.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2545/395557_jfqcnj.jpg

Oh fy fan vad vidrigt. Kan inte ha varit något vidare det där. hmm

Själv har man inte råkat ut för något speciellt mer än 5 frakturer lite här och var. Den äckligaste som jag tycker är nog också den mest lindriga. Åkte sparkcykel så lossade styret på den och jag for i backen och kände något pulserande på handen så var det mitt lillfinger som låg bakåtböjt på ovansidan av handen.

34 Inlägg
8 juli 2008
Usch, fy fan, en del har grymma berättelser, låter inget vidare alltså, får rysningar...

Jag har mer råkat för mindre grejjer

Vid 5: sparkcyckel olycka, långt ärr på hakan.(sy).
Vid 6: Brorsan kastade ett grillspett som satte sig i smalbenet.(sy utan bedövning).
Vid 7: Skulle konstigt nog göra en framåtvolt från en liten trappa ner i lite sand, brorsans polare puttade, brorsan höll tillbaks.(sy i huvudet utan bedövning).
Vid 13: Ormbiten i skogen, visste inte om det var en huggorm.(värsta stelkrampssprutan & 2 dagar på sjukan).
Vid 17: Knivskärning i armen, resulterade i 1cm brett & 25cm långt ärr.

Och livet är ju inte slut än på länge, så mycket mer kommer antagligen att hända.

Men har aldrig brutit nånting, e väldigt glad för det, känns nog jävligt mycket.
Senast redigerat av J_Knoxville (8 juli 2008)

Svetsare
3 150 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
J_Knoxville skrev:
Men har aldrig brutit nånting, e väldigt glad för det, känns nog jävligt mycket.

Det känns inte alls mycket, då kroppen sänder ut, vad heter det? endorfiner? i kroppen som funkar som ett slags morfin/bedövande medel.  Dock känns det senare om man inte fått något bedövande på sjukan innan kroppens egna börjar avta.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
8 juli 2008
Haha, jag är inte så olycksbenägen av mig men för nåt år sen tyckte jag det var en bra idé att rida utan sadel, träns eller hjälm och att dessutom hoppa några hinder.
Ramlade av, fick hjärnskakning och spenderade närmaste tiden på sjukhus.

Roligast är dock resan in till sjukhuset, mamma körde mig i bilen. Började med att jag frågade om det hade varit julafton än. (Detta var typ i maj.) Sen började jag fråga om vilken månad och dag det var, vad jag hade gjort, vart vi skulle och vilken häst jag ramlat av. När mamma svarat på de frågorna sådär 8-10 ggr, började svaren sjunka in så jag kunde ställa frågorna och sedan själv svara resten utav vägen.
Synd att vi inte spelade in...

Priset tar mitt ex, som ramlade ur caben med huvudet före i 50 km/h. Vägrade åka ambulans så han festade vidare med ett stort hål i huvudet, hela axeln, armen och sidan uppskrapad och blödande. Kul sätt att vakna upp söndag morgon.

/ichi

8 156 Inlägg
8 juli 2008
Jag har nog inte råkat ut för speciellt mycket. Satt ett högaffel i foten och fått en trädgren rakt in i benet, precis ovanför knäet. Inget värre, även om jag har några ärr.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 337 Inlägg
8 juli 2008
Inga större olyckor här, men...

När jag var fem ramlade jag från en stol och drog huvudet i strykbrädan, fick åka och tejpa ihop pannan. Sittter med ett ärr mitt i pannan än idag.

Förra året fick jag en lucka från lastbilsflaket i huvudet. Kändes inte direkt djupt, blödde inte mer än ett helt vanligt småsår, men tydligen kunde man se ända in till benet. Var lite dizzy efter smällen, men inte mer än att jag kunde köra ner till akuten. Satt 4.5 timme innan jag fick komma in till doktorn. Krävdes tre stygn, men jag blev så besviken att hon drog några extra för "street cred" tongue . Inte så jävla vackert med det ärret eftersom jag rakar skallen.

4 506 Inlägg
8 juli 2008
Blivit misshandlad.
Slagen medvetslös med batong i bakhuvudet.
Fått handleden avstampad/hoppad.
Brutit nyckelbenet.
Nårgra hjärnskakningar

Ngt mer som är i klassen "större" kan jag inte komma på.

Låter kanske som en värsting, Men har bara hafft otur, Rätt platts fel tillfälle.. smile
Senast redigerat av _Wallis_ (8 juli 2008)

Kan du andas kan du dö.

Sök