Allright, då vet jag att det inte var något att satsa på då..
Har kollat över BMW 523i (som turboputte85 rekomenderade), är de något att ha då?
Hästar? bensindrift? För-/nackdelar? Försäkring?
skulle säga att en äldre sådan är bättre som första bil.. men tänk på detta.. nu vet ju inte jag vilken typ av chaffis du är och vilka intressen du har men, du hänger på motorforum vilket får mig att tänka på en sak.. tung högerdojja.. så ta första bilen som ett sätt att lära dig köra, med andra ord en bil du inte är rädd om. dvs det är inte hela välden om du skulle köra av vägen bara du inte träffar något annat av värde.. och sedan efter du "lekt av dig det värsta" så kan du köpa en manlig bil och bli tuffast runt korvmojjen eller vilka ambitioner du nu har med ditt bilägande..
hoppas du förstår vart jag vill komma..
alla drömmer om manliga bilar osv men en första bil som är vass brukar resultera i att den antingen sitter runt ett träd eller i lasern från någon väldigt nöjd polis... så mitt tips är en lugnare första bil och sedan när du är lite säkrare på att köra och kör lite mer mänskligt (läs lugnare) så kan du skaffa en med de utseende och de muskler du har råd med!
Allright, då vet jag att det inte var något att satsa på då..
Har kollat över BMW 523i (som turboputte85 rekomenderade), är de något att ha då?
Hästar? bensindrift? För-/nackdelar? Försäkring?
skulle säga att en äldre sådan är bättre som första bil.. men tänk på detta.. nu vet ju inte jag vilken typ av chaffis du är och vilka intressen du har men, du hänger på motorforum vilket får mig att tänka på en sak.. tung högerdojja.. så ta första bilen som ett sätt att lära dig köra, med andra ord en bil du inte är rädd om. dvs det är inte hela välden om du skulle köra av vägen bara du inte träffar något annat av värde.. och sedan efter du "lekt av dig det värsta" så kan du köpa en manlig bil och bli tuffast runt korvmojjen eller vilka ambitioner du nu har med ditt bilägande..
hoppas du förstår vart jag vill komma..
alla drömmer om manliga bilar osv men en första bil som är vass brukar resultera i att den antingen sitter runt ett träd eller i lasern från någon väldigt nöjd polis... så mitt tips är en lugnare första bil och sedan när du är lite säkrare på att köra och kör lite mer mänskligt (läs lugnare) så kan du skaffa en med de utseende och de muskler du har råd med!
Lycka till! Mvh Patrik.
Lika bra att dra det nu också då.
Det jag mest är ute efter är bottenvridet. Jag är inte direkt en sådan som kommer (om och om igen) försöka maxa bilen. Det kan hända en (MAX) gång, just bara för att kolla hur mycket man får upp den i, men absolut inte fler gånger.
Somsagt, lite bottenvrid skadar ju inte, sen bakhjulsdrift på det kan ju knappast bli bättre. Därav har jag kollat på en del BMW´s (bl.a de äldre M3orna).
Förstår precis vad du menar putte och visst ligger det något i det, men jag tror ändå det blir en förstabil i iallafall 70-tusenkronors klassen. Jag är gärna en sådan som tar "natt-/dagrundor" och kollar läget i stan osv, och då har jag ingen lust att komma i en sleten bil som låter som en symaskin (tog bara något som exempel).