3450
Sök

Ford Mustang billig i drift, försäkring m.m.?

1 754 Inlägg
10 juli 2008
Jag hatar den generationens Mustang tongue Den fulaste av dem alla.

Jag tycker om Mustanger men inte de tidigare 90-talarna tongue

Jag kan inget om allt.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
11 juli 2008
Holiace skrev:

Du gillar ju 80-talarna också wink

Rock'n Roll

202 Inlägg
11 juli 2008
Holiace skrev:

Hur ful tycker du min är då?

91 Inlägg
11 juli 2008
caz skrev:
Allright, då vet jag att det inte var något att satsa på då..

Har kollat över BMW 523i (som turboputte85 rekomenderade), är de något att ha då?

Hästar? bensindrift? För-/nackdelar? Försäkring?

skulle säga att en äldre sådan är bättre som första bil.. men tänk på detta.. nu vet ju inte jag vilken typ av chaffis du är och vilka intressen du har men, du hänger på motorforum vilket får mig att tänka på en sak.. tung högerdojja.. så ta första bilen som ett sätt att lära dig köra, med andra ord en bil du inte är rädd om. dvs det är inte hela välden om du skulle köra av vägen bara du inte träffar något annat av värde.. och sedan efter du "lekt av dig det värsta" så kan du köpa en manlig bil och bli tuffast runt korvmojjen eller vilka ambitioner du nu har med ditt bilägande.. smile

hoppas du förstår vart jag vill komma..

alla drömmer om manliga bilar osv men en första bil som är vass brukar resultera i att den antingen sitter runt ett träd eller i lasern från någon väldigt nöjd polis... så mitt tips är en lugnare första bil och sedan när du är lite säkrare på att köra och kör lite mer mänskligt (läs lugnare) så kan du skaffa en med de utseende och de muskler du har råd med! smile

Lycka till!
Mvh Patrik.

M-POWER
27 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
turboputte85 skrev:
caz skrev:
Allright, då vet jag att det inte var något att satsa på då..

Har kollat över BMW 523i (som turboputte85 rekomenderade), är de något att ha då?

skulle säga att en äldre sådan är bättre som första bil.. men tänk på detta.. nu vet ju inte jag vilken typ av chaffis du är och vilka intressen du har men, du hänger på motorforum vilket får mig att tänka på en sak.. tung högerdojja.. så ta första bilen som ett sätt att lära dig köra, med andra ord en bil du inte är rädd om. dvs det är inte hela välden om du skulle köra av vägen bara du inte träffar något annat av värde.. och sedan efter du "lekt av dig det värsta" så kan du köpa en manlig bil och bli tuffast runt korvmojjen eller vilka ambitioner du nu har med ditt bilägande.. smile

hoppas du förstår vart jag vill komma..

alla drömmer om manliga bilar osv men en första bil som är vass brukar resultera i att den antingen sitter runt ett träd eller i lasern från någon väldigt nöjd polis... så mitt tips är en lugnare första bil och sedan när du är lite säkrare på att köra och kör lite mer mänskligt (läs lugnare) så kan du skaffa en med de utseende och de muskler du har råd med! smile

Lycka till!
Mvh Patrik.

Lika bra att dra det nu också då. smile

Det jag mest är ute efter är bottenvridet. Jag är inte direkt en sådan som kommer (om och om igen) försöka maxa bilen. Det kan hända en (MAX) gång, just bara för att kolla hur mycket man får upp den i, men absolut inte fler gånger.

Somsagt, lite bottenvrid skadar ju inte, sen bakhjulsdrift på det kan ju knappast bli bättre. Därav har jag kollat på en del BMW´s (bl.a de äldre M3orna).

Förstår precis vad du menar putte och visst ligger det något i det, men jag tror ändå det blir en förstabil i iallafall 70-tusenkronors klassen. Jag är gärna en sådan som tar "natt-/dagrundor" och kollar läget i stan osv, och då har jag ingen lust att komma i en sleten bil som låter som en symaskin (tog bara något som exempel).

caz skrev:
BMW 523i - är de något att ha då?

Tackar för tipsen!
Senast redigerat av caz (13 juli 2008)

Sök