precis som wallis säger, köp en v8:a.. lite dyrare men kan säga så här att om du köper en v6:a så får du aldrig går den inte att sälja sen.. det är i alla fall mycket svårare.
info ange bilen..
försäkring inte så farlig (beror dock på vad man jämför med) om du är ca 50 bor utan för götet så blir det iaf runt 8 lök per år helförsäkring.
drift, det går att köra dem på strax över litern enligt tidigare ägare har inte testat och då jag vill höra v8:an så lär min ligga ungefär 1.5-2 liter milen skulle jag tro kanske lite lägre, och om man gasar fullt så skall det ligga på ca 11 liter enligt vad jag hört, vet ej om det är så jävligt men gasar man så försvinner bensinen snabbt!
har haft min sedan påsk förra året och har inte haft något problem alls, så för mig har intrycket varit att den är mycket solid. det man skall veta dock om man tänkt utväckla bilen är att allt finns i usa och det ibland(läs för det mesta) tar en väldans tid att få hit delar.
att de är pigga, jag tycker min går rätt bra, de känns iaf som den går som h***te när de vrölar och så men vet ej exakt hur bra de går, kört 9.4 på 201m med hjulspinn på ettan och delar av 2:an.... min har 265 org, v6:an har väl strax över 200 vad jag kommer ihåg, de var aldrig något alternativ för mig så har inte så bra koll på dem, cobran hade väl 310 om jag inte minns helt fel på den modellen du länkade till, och tror det är samma på de nyare fram till 2003 då de fick kompressor och 390 hk har jag för mig det är. så japp de går okej och det finns många kitt till dem som gör att de går ännu bättre. dock har jag ej koll på vad som går sönder först om man trimmar dem, kanske någon annan kan fylla i som har koll på det.
och den största nackdelen enligt mig är att man sitter så jävla högt i dem... slår hövvet i taket med orginalstolarna, är 1.83 lång.. så får luta tillbaka stolen för att inte slå i.. rätt störande... men annars tycker jag det är en kanon bil som är snygg hyffsat snabb och som har ett vrål som får de mesta att verka mesigt... specielt med lite effektsystem på!
Lycka till med köpet och släng gärna in en bild när du väl köppt den.
Mvh Patrik.