3588
Sök

Ford Mustang billig i drift, försäkring m.m.?

M-POWER
27 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#1
Tja!

Har kollat lite på Ford Mustang (de äldre) se exempel: http://www.blocket.se/vi/15820563.htm?ca=21_s

Är de något att ha?

Va dricker de per mil, dyr försäkring, för- respektive nackdelar?

Söker all information om dem iprincip.

Tack på förhand!

EDIT: Nån Ford Mustang blir det icke. Nu letar jag info till BMW 523i/525i istället smile
Senast redigerat av caz (10 juli 2008)

4 506 Inlägg
10 juli 2008
#2
Om du endå ska lägga de pengarna, Är det väll bätre att du sattsar helt och köper
det enda rätta: V8

Kan du andas kan du dö.

Körv
3 535 Inlägg
10 juli 2008
#3
Fula mustangen.. Med 6a. NEJ TACK!

Truckdriving Man

188 Inlägg
10 juli 2008
#4
Jag kommer köpa en sån här till nästa år wink Riktigt feta enligt mig wink
http://www.blocket.se/vi/17093810.htm?ca=14_s

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

91 Inlägg
10 juli 2008
#5
precis som wallis säger, köp en v8:a.. lite dyrare men kan säga så här att om du köper en v6:a så får du aldrig går den inte att sälja sen.. det är i alla fall mycket svårare.

info ange bilen..

försäkring inte så farlig (beror dock på vad man jämför med) om du är ca 50 bor utan för götet så blir det iaf runt 8 lök per år helförsäkring.

drift, det går att köra dem på strax över litern enligt tidigare ägare har inte testat och då jag vill höra v8:an så lär min ligga ungefär 1.5-2 liter milen skulle jag tro kanske lite lägre, och om man gasar fullt så skall det ligga på ca 11 liter enligt vad jag hört, vet ej om det är så jävligt men gasar man så försvinner bensinen snabbt! wink

har haft min sedan påsk förra året och har inte haft något problem alls, så för mig har intrycket varit att den är mycket solid. det man skall veta dock om man tänkt utväckla bilen är att allt finns i usa och det ibland(läs för det mesta) tar en väldans tid att få hit delar.

att de är pigga, jag tycker min går rätt bra, de känns iaf som den går som h***te när de vrölar och så men vet ej exakt hur bra de går, kört 9.4 på 201m med hjulspinn på ettan och delar av 2:an.... min har 265 org, v6:an har väl strax över 200 vad jag kommer ihåg, de var aldrig något alternativ för mig så har inte så bra koll på dem, cobran hade väl 310 om jag inte minns helt fel på den modellen du länkade till, och tror det är samma på de nyare fram till 2003 då de fick kompressor och 390 hk har jag för mig det är. så japp de går okej och det finns många kitt till dem som gör att de går ännu bättre. dock har jag ej koll på vad som går sönder först om man trimmar dem, kanske någon annan kan fylla i som har koll på det.

och den största nackdelen enligt mig är att man sitter så jävla högt i dem... slår hövvet i taket med orginalstolarna, är 1.83 lång.. så får luta tillbaka stolen för att inte slå i.. rätt störande... men annars tycker jag det är en kanon bil som är snygg hyffsat snabb och som har ett vrål som får de mesta att verka mesigt... specielt med lite effektsystem på! smile

Lycka till med köpet och släng gärna in en bild när du väl köppt den. smile
Mvh Patrik.

M-POWER
27 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#6
Ber om ursäkt för otydligheterna då, men jag är somsagt 17 bast och detta var tänkt som en första bil smile

Därav jag valde V6an p.g.a det billiga priset.

Varför jag ställde dessa frågor var just därför jag tyckte den var så pass billig. Hade förväntat mig betydligt mer.

Försäkringen sätter jag givetvis på farsan.

Tack för infon än så länge iallafall!

91 Inlägg
10 juli 2008
#7
okej då säger jag så här.. ta inte v6:an ta hällre något annat som första bil då man kör som en idiot när man precis fått kortet. ta något som är effektsvagare, och kör sönder den, därefter köp något roligare tex en mustang men då med v8:a.. smile det är mitt tips.. för man kör som en dåre och kan inte köra så bra som själv tycker.. och kan säga att mustang är inte den bil som man kör på ställ med de första man gör.. många retursladdar blir de! tongue iaf för mig... men när jag fick på lite bättre chassiedelar så blev det bättre men är ju inte den optimala sladdar bil för en nybörjare.. smile

Mvh Patrik.

M-POWER
27 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#8
Hehe, allright..

Men somsagt, bakhjulsdrift, utseénde, manlig, bra prestanda etc. Bilen har ju iprincip allt man vill ha smile

Jaja, får leta vidare då tongue BMW är ju ett annat hett alternativ, men de är lite dyrare om man vill ha motor i dem..

Tack för hjälpen iallafall!

Biltokig
870 Inlägg
10 juli 2008
#9
Det där är ingen mustang, detta är en mustang!!! cool


http://195.149.144.149/images/20/2081504778.jpg
http://www.blocket.se/vi/15909894.htm?ca=15_s

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

terazzi
10 juli 2008
#10
Satsa på en 200sx S14A då ist wink
http://www.blocket.se/vi/16809556.htm?ca=23_13_s

Sen finns det massa kunniga på dem med,kunskapen är enorm wink
www.200sx.nu

1 002 Inlägg
10 juli 2008
#11
caz skrev:
Men somsagt, bakhjulsdrift, utseénde, manlig, bra prestanda etc. Bilen har ju iprincip allt man vill ha smile

Det ända som stämmer där e la att den är bakhjulsdriven..
Jag tycker inte ens att den är i närheten att se ut som en mustang ska göra..
Men smaken är ju som baken..

...

huh?
10 427 Inlägg
10 juli 2008
#12
Tycker 90-talsmustangen är rätt snygg ändå smile
Den senaste varianten tycker jag man ser för ofta.

90-talsmustangen har ju jäkligt 'rätt' strålkastare också.
Om man jämför med många nya bilar nuförtiden.. (Audi A5, VW Scirocco osv).
Kanske kommer LED-insatser till mustangerna också? tongue

caz, köp nån stabil bil i början. BMW 523/525 E39 borde nog duga med att fisa runt i ett tag big_smile
Sen när du sladdat ned en lyktstolpe med den gamla bilen så skaffar du ännu värre bakhjulsdriven bil wink


M-POWER
27 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#13
steifan skrev:
Tycker 90-talsmustangen är rätt snygg ändå smile
Den senaste varianten tycker jag man ser för ofta.

90-talsmustangen har ju jäkligt 'rätt' strålkastare också.
Om man jämför med många nya bilar nuförtiden.. (Audi A5, VW Scirocco osv).
Kanske kommer LED-insatser till mustangerna också? tongue

caz, köp nån stabil bil i början. BMW 523/525 E39 borde nog duga med att fisa runt i ett tag big_smile
Sen när du sladdat ned en lyktstolpe med den gamla bilen så skaffar du ännu värre bakhjulsdriven bil wink

Right, får kolla över saken då smile Tack för alla tips iallafall. 200sx känns lite dyr som första bil bara tongue Hade tänkt mig runt 70-90 lök.

Tack igen, somsagt!

91 Inlägg
10 juli 2008
#14
kan säga så här, om du tittar på m3; så gick de på 17 lök halvåret eller om det var heltåret kommer inte ihåg på min far.. då började jag kolla på annat! wink

men men lycka till! smile

2 182 Inlägg
10 juli 2008
#15
Kanske jag som minns fel, men var det inte stora problem med Mustanger med V6 motorn.
Som sagt kan minnas fel...

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Better than God \o/
1 883 Inlägg
10 juli 2008
#16
Snälla köp inte en Mustang och tro att den skall vara billig i drift! Köp en Nissan Micra ffs.

Och att jämnföra en Mustang med en sunkig bumse funkar inte heller btw.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 juli 2008
#17
Jänkare är tråkigt utan v8, så köp inte den! Lägga dryga 60papp på en förstabil? Tänk på att du skall kunna köra den också med allt vad det innebär...

http://www.blocket.se/vi/17063782.htm?ca=11_s  Camaro -75  350cui (355cui)
http://www.blocket.se/vi/16993461.htm?ca=11_s  Camaro -75  350cui
http://www.blocket.se/vi/17055296.htm?ca=11_s  Camaro -75  350cui
http://www.blocket.se/vi/16828678.htm?ca=11_s  Camaro Z28 -84  350cui
http://www.blocket.se/vi/16480697.htm?ca=11_s  Mustang GT High output V8 -95
http://www.blocket.se/vi/16653215.htm?ca=11_s  Mustang -69 (Renoveringsobjekt)
http://www.blocket.se/vi/16905363.htm?ca=11_s  Mustang -71 305cui (Renoveringsobjekt)

Där har du någonting att sattsa på om du vill ha en muskeljänkare wink

Rock'n Roll

202 Inlägg
10 juli 2008
#18
Köp en jänk, går jättebra att sladda med big_smile


165 Inlägg
10 juli 2008
#19
caz skrev:
Är de något att ha? De verkar rätt pigga med sina 280(?) (kanske inte alla har?) hästar iallafall.

En V6 har inte 280hk om det var det du mena....V8 är på 215 fram till -95 i alla fall...Sen fick den ju ny motor men har för mig den inte skilljer så mycket..

Min cab drar mellan 1,4 L/M och 0,9 L/M..

V6 är nog svår att sälja om du skulle tröttna..


M-POWER
27 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#20
Allright, då vet jag att det inte var något att satsa på då..

Har kollat över BMW 523i (som turboputte85 rekomenderade), är de något att ha då?

Hästar? bensindrift? För-/nackdelar? Försäkring?
Senast redigerat av caz (10 juli 2008)


Sök