2993
Sök

Öppet filter på volvo 960?

Saabmuppen
14 november 2007
Trådstartare
Hej jag har köpt mig en volvo 960 3.0 95:a jag undrar om luftmängdsmätaren tar stryk av ett öppet filter eller något annat? Jag hade en äldre modell av 960 som jag hade öppet filet på och efter ett tag tände sig lambdasond lampan inne i bilen vet inte om det va för mitt öppna filter men vågar inte ta några risker så min fråga är nån som kört med öppet filter på 960?

500 Inlägg
14 november 2007
LMM tar alltid mer eller mindre stryk om man har ett öppet filter som måste oljas in. Så är det bara.

Saabmuppen
14 november 2007
Trådstartare
hmm frågan är om man våga sätta på ett öppet filter på den, det låter ju fan så mycket bättre

4 Inlägg
14 november 2007
Om du sätter dit ett öppet filter så kommer tråden i luftmasse mätaren att brinna upp.
Det blir dyrt. ///Volvo mekaniker

Saabmuppen
14 november 2007
Trådstartare
tackar för svaret då skiter jag i det smile

83 Inlägg
14 november 2007
Sen så låter det som en epatraktor också, båååp båååp

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.

4 506 Inlägg
14 november 2007
seaflower1 skrev:
Om du sätter dit ett öppet filter så kommer tråden i luftmasse mätaren att brinna upp.

Varför skulle den göra det?
Något speciellt med Lufftmassemätaren på en B6304F?
Senast redigerat av _Wallis_ (14 november 2007)

Kan du andas kan du dö.

120 Inlägg
14 november 2007
seaflower1 skrev:

Hm, intressant, kan de va därför min motorelektroniklampa alltid har lysit på min b230f sedan jag stoppade tillbaka orginalburken? Men  avkasvärdena är normala och den går som vanligt och den drar lika mycket som vanligt.. skummt.

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
13 juli 2008
Är själv inne på min tredje 960 nu, haft 2st med 2,5litets 6:an och har nu en med 3liters 6:an, haft öppet K&Nfilter på alla och har aldrig haft problem, kört 4000mil med den ja har nu och ingenting har hänt! Aldrig hört någon ha problem med en 960 pga öppet filter!!

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

Sök