Har några konstiga fläckar främst på bakfälgen som inte vill försvinna. Har försökt med avfettning och ånga men dom vägrar bara gå bort! vad kan jag göra?
Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
helt klart ärg, blir små små stick när du får en sten och så börjar det ärga!
Vet inte vad ärg är förnågot men somsagt bågen körs i stadstrafik. Det mest troliga svaret jag fått var på sporthoj där dom skrev såhär
"Bromsdamm innehåller ofta ädelmetaller som koppar mm från dagens sintrade belägg. Fukt och kopparhaltigt bromsdamm ska man inte låta ligga på alu för länge. Kopparkornen fräter galvaniskt i det oädlare alumiumet"
Detta känns även mest logiskt eftersom bakhjulet är 3 ggr värre än fram. För dom som inte åker hoj så bromsar man betydligt mkt mer med bak än fram
Jag vill helst inte använda autosol eftersom det antagligen skulle polera den borstade ytan för blank.
Vet inte vad ärg är förnågot men somsagt bågen körs i stadstrafik. Det mest troliga svaret jag fått var på sporthoj där dom skrev såhär
"Bromsdamm innehåller ofta ädelmetaller som koppar mm från dagens sintrade belägg. Fukt och kopparhaltigt bromsdamm ska man inte låta ligga på alu för länge. Kopparkornen fräter galvaniskt i det oädlare alumiumet"
Detta känns även mest logiskt eftersom bakhjulet är 3 ggr värre än fram. För dom som inte åker hoj så bromsar man betydligt mkt mer med bak än fram
Jag vill helst inte använda autosol eftersom det antagligen skulle polera den borstade ytan för blank.
Ja där har du ett bra svar.. Beskrivningen är samma som att det "ärgar" / fräter. Alltså hjälper inte autosol dig ändå eftersom det är små gropar i aluminiumet och dom ser för djupa ut för att bara poleras bort. Lämna in fälgarna på renovering och polering/lackering.
Man använder ju i stort sett bara frambromsen
hmm.stenskott i samband med salt från havet gör ju massa konstiga saker på aluminium o alla andra metaller..i florida saltar dom inte heller vägar men konstigt nog så är många av bilarna därifrån rostiga...