3388
Sök

Hjäälp med neon under ratten

29 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
tjaaz vet att det finns massor av trådar om detta men just det jag behöver hjälp med har jag inte hittat så jag var tvungen att starta ny tråd.

Saken är att jag redan har 2st neon + en splittare->http://www.akasa-europe.com/images/product_photos/case_lights/inverter_lights.gif

dessa neon har suttit inne i datorn för ett tag sen men nu tänkte jag ha dom i bilen fast jag har ingen aning om hur jag ska göra....vad är det som saknas för att det ska funka i bilen? en Cigguttag? vore tacksam om jag fick lite information.

tack på förhand

155 Inlägg
18 juli 2008
Hur många volt är de inställda för? 12v? I datorn så leverar ju Nätagg en viss spänningsmatning.

"You wanna drive it, then buy it!"

Miklen
18 juli 2008
En bra grej är nån form av spänningsregulator är inte dumt att ha så du får stabiliserad MAX 12volt.. det är datorneon gjorda för.. Funkar det i en bil me 14 volt?..svar ja.. länge? svar NEJ. smile Men man kan ha tur ibland men lite hoppande spänningar hatar dom å kommer brinna i trafon. För övrigt är det bara att koppla plus på plus å minus på minus..

1 174 Inlägg
18 juli 2008
inte bättre att köpa rikdigt led / neon? yikes kostar ju inte mer än en hundrig på ex BRL

men so msagt du ville ju ha hjälp med hur man gör

Svar: vet ej smile
Senast redigerat av Akka (18 juli 2008)

29 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Varför köpa något jag redan har hmm 

Volten har jag ingen aning om, 3watt är det enda jag vet.

Vart ska jag koppla +-+ och motsats? Behöver ju någon adapter?

mvh

155 Inlägg
18 juli 2008
Om du inte vill ha "cigguttagslampan" så kan du ta strömmen därifrån. Dvs. du tar jordkabeln (-/svart offtast) till minus lika så med plusen men du kan skarva in den också så den går parallellt med cigguttaget.
Om det är så som jag tror det ser ut, strömmen till den svarta enheten för neonen som du hade i datan. är det en kontakt som man ansluter i nätagg?? I såfall kan du ju klippa bort själva skon eller va man säger. och byta ut den mot kabelskor...

"You wanna drive it, then buy it!"

161 Inlägg
22 juli 2008
Du kan ju skaffa en "killerswitch" etc. för att kunna slå av och på den, sen koppla från batteriet. så här gjorde jag, jag säger inte att det är det optimala men det funkar då fint: drog pluskabeln från batteriet med en säkring vid batt. in till "killerswitchen" därifrån så drog jag pluskabeln till lysröret, samt jordade med lysrörets jordkabel.
Lät det komplicerat? Bara hör av dig om du it förstår:D

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt

Sök