2752
Sök

740 glt köp.. vad ska man tänka på?

684 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
#1
Hej jag har hittat en 740 glt på internet och det är en 1990 års modell 16 ventiler, gått 23000 mil och jag undrar vad ska man tänka på när man kollar en sån här bil och eventuellt köper.. vad brukar gå sönder är de dyra att äga? berätta allt ni kan mvh andreas

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

1 639 Inlägg
8 april 2006
#2
Dyr som faen i drift och nästan 2k i skatt samt väghållning som en traktor !
Nöjesfaktorn för en gammal Volvo är 0%
Men å andra sidan så är de ju lättmekade och håller bra, perfekt bruksbil förutom den höga bränsleförbrukningen !
Senast redigerat av mrcelica (8 april 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

5 Inlägg
8 april 2006
#3
Topp & ventiler

694 Inlägg
8 april 2006
#4
kolla så remmen är bytt och skött i motorn.. sen är det en ganska bra bil faktiskt billigare att äga än tic en och går hyffsat så bra om man klipper balansremmen..inget monster precis men helt ok ändå!! är ju trots allt en volvo vi pratar om


Skåning
739 Inlägg
8 april 2006
#5
Snacka skit om att man inte kan ha kul med en Volvo.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

129 Inlägg
8 april 2006
#7
det handlar ju om hur man utnyttjar dom hästarna man har...eller hur mrcelica

B | B E | C | C E

1 639 Inlägg
9 april 2006
#8
Texas skrev:
det handlar ju om hur man utnyttjar dom hästarna man har...eller hur mrcelica
Jadu själv har jag inte allt för många hehe...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

129 Inlägg
9 april 2006
#9
han tog åt sig....

B | B E | C | C E

1 639 Inlägg
9 april 2006
#10
Texas skrev:
han tog åt sig....
Nä, har du hört talas om ironi ?

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

154 Inlägg
9 april 2006
#11
En kompis köpte en 740GLT 88B- å den hade dom bytt motor i å han fick lov å byta motor han oxå....så 740GLT litar inte jag på så mycket att dom håller bra...men den gick jävligt bra när den gick men det är ju inge kul när grejerna inte håller.....har hört att man ska byta kamrem på dom ofta...då kanske det håller bättre....kommer inte ihåg hur ofta men ofta var det iaf!!

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...

53 Inlägg
9 april 2006
#12
Kolla kamremmen så att den e bytt.
Sen kan toppen lätt ryka på dom.
Tyvärr rätt dyr i drift men det är en riktigt kul bil smile


129 Inlägg
9 april 2006
#13
mrcelica skrev:
Texas skrev:
han tog åt sig....
Nä, har du hört talas om ironi ?
Jag fattade det smile

B | B E | C | C E

Konung
2 Inlägg
9 april 2006
#14
Jag har brassat 16 ventilare i två år nu och jag har inte haft några som helst märkvärdiga problem.
Folk tror att toppen är så känslig, men inte vad jag märkt.
Kamremmen är ju heller inga problem att hålla "ordning" på, se till så att den är fin när du köper eller byt vid misstanke av slitage.

Men felen jag har haft är mycket med ac.. Och det rör ju inte förmågan att ta sig framåt, bara att det blir bra mycket svettigare i kupén.

Bilen blir ju till vad man gör den. Sköter man den = Så håller den!

Vtec.


Sök