3230
Sök

Till Besiktning

95 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Jag tänkte höra om någon vet hur låg en bil får vara till bes och om man måste ha dämpare fram ? tongue Och vilken bullernivå måste det ligga på, Jag har 2,5" hela vägen från katten och så sitter det jappsdämpare. Men har ingen aning om hur låg bilen får vara lr bullernivån får vara.

Tack på förhand smile

16 197 Inlägg
22 juli 2008
ska man hårddra dom nya reglerna va gäller "motorbuller" så får den inte låta mer än va den gör orginal..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

95 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
okey, jobbigt då måste jag fixa en till ljuddämpare då tongue men jappsdämparen kan sitta kvar på va ? Men det med fjädringen då ? man måste ha dämpare runt hela bilen va ? Och den får vara sänkt bara den inte tar i någonstans ?

SKÅNING
1 215 Inlägg
22 juli 2008
Lagen säger att man måste ha minst en ljuddämpare och sen är det upp till inspektören att av göra om den låterför mycke...

bilen kan nästan vara hur låg som helst så länge den inte utgör någon trafikfara, fjädrarna inte kan hoppa ur skålarna och kommer i/ur bromsprovaren

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

95 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
okey, men är nog lika bra att jag sätter dit fjädrar runt om iaf, sen ta bort dom efter bes big_smile har 1 ljud dämpare tror jag big_smile har inte kollat så noga smile

16 197 Inlägg
22 juli 2008
man behöver inte komma "in" i bromsprovaren... när vi besikta chevan så va headerserna så tokigt låga att de inte gick å komma "in" i bromsprovaren, då gjorde dom ett s.k allternativttest.

95 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
och det menas med ? men om man kör utan fjädrar, så går väll inte bilen igenom bes ?

279 Inlägg
22 juli 2008
fjädrarna får inte kunna släppa från hållarna när man lyfter upp bilen. sen buller nivån är ju lite upp till den som besiktar jag bestiktade min bil med tretum hela vvägen med 1 dämpare och de ända de sa var att jag skulle vrida systemet lite så det inte låg så nära backen.

bränt gummi luktar kärlek

16 197 Inlägg
22 juli 2008
nee för du måste ha en fjädringsväg samt att de finns inte finns nån chans att däcken kan ta i när du kör å svänge fult samt bromsar hårt.

95 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
edis_87 skrev:
fjädrarna får inte kunna släppa från hållarna när man lyfter upp bilen. sen buller nivån är ju lite upp till den som besiktar jag bestiktade min bil med tretum hela vvägen med 1 dämpare och de ända de sa var att jag skulle vrida systemet lite så det inte låg så nära backen.

Okey, men har ju inga fjädrar fram smile står på genomslagsgummit tongue

644 Inlägg
22 juli 2008
Norenfalk skrev:
edis_87 skrev:

Hoppas du skämtar..  Så korkad kan man väl ändå inte bli...?

16 197 Inlägg
22 juli 2008
Pellefax skrev:
Norenfalk skrev:
edis_87 skrev:

vet fler som kör me bara gummi när dom bygger "tyskstukbilar".

SKÅNING
1 215 Inlägg
22 juli 2008
Pellefax skrev:
Norenfalk skrev:
edis_87 skrev:

många som kör så
dock inte jag tycker att det är tillräkligt stöttigt med 2 varv kapade

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

4 586 Inlägg
22 juli 2008
bara att besigta och se kanske blir något mer du måste fixa

279 Inlägg
22 juli 2008
skulle inte tro att det går igenom men man vet ju aldrig. beror så mycket på vad de är på för humör och vem som besiktar. endel släpper ju igenom allt och andra ska anmärka på allt så som tidigare sagt bara att prova och se.

bränt gummi luktar kärlek

687 Inlägg
22 juli 2008
kör du dit utan fjädrar så blir det nog nästan körförbud.

7 100 Inlägg
22 juli 2008
alexm- skrev:
Lagen säger att man måste ha minst en ljuddämpare och sen är det upp till inspektören att av göra om den låterför mycke...

bilen kan nästan vara hur låg som helst så länge den inte utgör någon trafikfara, fjädrarna inte kan hoppa ur skålarna och kommer i/ur bromsprovaren

haha,mina satt inte fast i skålarna dom tongue
på volvon så förra ägarn kapat dom,så de är typ en decimeter innan motron tar i tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

95 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
jo jag kör på bara gummit, men inte jag som sänkt den, det var han som hade den innan förra ägaren, ska köpa fjädrar som är sänkta 40mm blir inte det lagom ? smile och då får jag plats med 18" åxå big_smile

Sök