3861
Sök

Ställa laddtryck

19 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Tjena!

Har en liten fråga som någon god hjärtad person kunnde hjälpa mig med, tänkte pilla lite med motorn och vet att det de kan bli lite griniga på besiktningen när man har annat laddtryck och dylikt än orginal, men har sedan hittat sådana här som gör att man kan ställa trycket själv inne från bilen och då till frågan.. fungerar dessa till min skoda rs 02, eller fungerar dessa endast på äldre bilar? har hört att datorn inte gillar att man gör detta och börjar stula?!

MvH
Daniel
Senast redigerat av danielheterjag (24 juli 2008)

svushhh! ...Jupp det var jag som körde om dig ;)

2 164 Inlägg
24 juli 2008
Ett riktigt chip är alltid nått man ska föredra.
du får inte rätt tänd kurva om du ställer på laddet och de kan göra att man får motorskador.
Om du ska trimma så gör rätt.

MVH

F

982 Inlägg
24 juli 2008
öka runt 0,2 bar gör ingenting..vad laddar den nu ? chippa den ist..ja ladda 1,4 bar i min seat leon 1,8t (samma motor som skoda rs)

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 juli 2008
Beeenny skrev:
öka runt 0,2 bar gör ingenting..vad laddar den nu ? chippa den ist..ja ladda 1,4 bar i min seat leon 1,8t (samma motor som skoda rs)

Ta det där lite utförligare tack,  förstår inte ett dugg av vad du menar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

19 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Den är chipad nu, men har hört att besiktningsmännen kan underkänna bilen om de ser att bilen är trimad... är detta sant? det är därför jag skulle vilja ha en knapp ... typ en on/off knapp på trimmet om ni förstår tongue

982 Inlägg
24 juli 2008
ja 1000kr i böter per ökad hästkraft..men då måste dom bänka den osv ..ja körde med chipp från civinco..kolla in de..de kan man ändra från chipp till original på 1 sekund..ändrar bränsle laddtryck tändning på 1 sekund

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 juli 2008
danielheterjag skrev:
Den är chipad nu, men har hört att besiktningsmännen kan underkänna bilen om de ser att bilen är trimad... är detta sant? det är därför jag skulle vilja ha en knapp ... typ en on/off knapp på trimmet om ni förstår tongue

Du kan med en switch koppla bort styrningen till magnetventilen så bilen går på grundladd. Samam switch kopplar med fördel i samma klick dit effektmotstånd motsvarande magnetventiels resistans för att förhindra att motorlampan tänds.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 juli 2008
Men tvivlar på att du skulle behöva göra något... "det är ju en RS, det är ett jäkla klipp i dem"

19 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Men tvivlar på att du skulle behöva göra något... "det är ju en RS, det är ett jäkla klipp i dem"

Hehe visst går de bra men kanske inte så bra som min kommer gå bra när jag är färdig tongue...men gillade ditt förslag så något sådant kommer det nog bli  THX smile

Sök