Med risk för att bli sönderslagen forumstyle. Läste igenom båda trådarna, så måste ventilera lite åsikter på det jag läste.. lite för trött så vill inte leta upp citaten.. men de flesta förstår nog.
------Det är väl inte så konstigt att polisen söker upp den största ansamlingen med potensiella "streetracers". Och försöker bryta upp den, dom har ett jävla helvete med alla klagomål, iallafall vad jag hörde senast.. Det tar inte lång tid innan någon ringer när de samlar "fartvidunder". Polisen i Karlstad är underbemannad så det knappt går ihop, tror dom hellre skulle jaga svarttaxin än att "bråka" med bilälskare. Dom har inte haft lagens bricka hela livet, och många har säkerligen rullat runt på gatan själva.
------Jag tror inte att markägarna är emot en stor samling bilar, utan mer resterna som blir efter packet som gömmer sig i mängden. Vad skulle ni tycka om att vakna upp med massa glasskärvor på uppfarten och kisslukt under bilen? Säkerligen det som IKEA chefen tänkte.
Krossa glasflaskor i backen var väl roligt när man var 5 år ?
------Rätta mig om jag har fel (var inte allt för stor när det var söndagskvällar på rakan
), men det var väl hyfsat lungt att vara på örsholmen tills det hände någon dödsolycka?
Nog inte många som är schumacher på vägarna.. även fast många tror det. Tänk OM det skulle ske en dödsolycka i underground streetrace sammanhang, hur tror ni snuten skulle reagera då? Då blir det nog inte ens möjligt att rulla runt med 17" utan att bli tillfrågat om nått bus.
Någon tyckte att kommunen skulle fixa en 201 sträcka osv. Det lär inte hända, om det inte blir under ordnade former. Och då menar jag att den inte är öppen för allmänheten när vem som helst behagar.
KDR har som sagt körningar 6 gånger i sommar, kanske lite.. men vill ni ha mer tillfällen eller en egen "bana, gå ihop! Eller ännu bättre, gå in i kdr och väck frågan! Ju fler destobättre!
------Nu lät jag väl som en gnällig kärring som sitter och glor ut genom fönstret 24/7. Men står för det jag skriver, och ja.. även jag buskörde förr, så jag är ingen helgon. Men försöker vara realistisk
- Med reservation för felskrivningar, over and out, 2slow.