3500
Sök

Volvo's reklam

12 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
Jag håller på med ett arbete nu om reklam och skulle vara tacksam om ni bilentusiaster kunde hjälpa mig lite. Den handlar om olika bilmärkens reklam. Har skrivit klart alla förutom volvo's. Så därför undrar jag om ni kan hjälpa mig lite. Om ni typ kan svara på dessa frågor och gärna skriva lite mer

Hur ni uppfattar volvos reklamer?
Bra eller dåliga? Varför?
Vilken målgrupp anser ni reklamerna riktar sig mot?
Finns det något unikt med deras reklamer?

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.

You are not your job. You are not the money in your bank account. You are not the car you drive. You are not how much money is in your wallet. You are not your fucking khakis. You are the all-singing, all-dancing crap of the world.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
13 april 2006
det unika med Volvos reklamer är att det just är VOLVO.. Enda bilmärket i världen som är nåt att ha.. ^^  big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 april 2006
dj_aggwa skrev:
det unika med Volvos reklamer är att det just är VOLVO.. Enda bilmärket i världen som är nåt att ha.. ^^  big_smile

håller med ^^

Jonas

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
13 april 2006
oj oj oj tongue märks att ni aldrig kört riktig bil:D hehe nä men åter till topic.

Jag tycker att volvos reklamer får volvobilarna att framstå som en familje bil men ändå på ett sportigt sätt så att en ungdom kan ha vovlo.

Förr va ju volvo klassad som en "gubb bil" men dom har börjat gå ifrån det. man kan ju jämföra volvo med exempelvis SonyEricsson för Ericsson. Telefonen var stor, ful och klumpig som endast var praktisk inom "jobb världen" med det menar jag att endast tjänstemän möjligtiv annan personal skulle ha den , men nu på senare år så har dom ändrat design och funktionalitet. den har omvandlats från en ren jobbtelefon till en mer ungdomlig telefon som erhåller en hel mängd olika finnesser och funkioner så att tjänstemän likaså kan använda den

där har du fått mitt tycke
//Malm3n

Team Insane Racing

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 april 2006
dj_aggwa skrev:

hohoho

12 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
Tack så hemskt mycke för svaren

You are not your job. You are not the money in your bank account. You are not the car you drive. You are not how much money is in your wallet. You are not your fucking khakis. You are the all-singing, all-dancing crap of the world.

perpelle
13 april 2006
OT Måste ställa en fråga till er som älskar volvo 240 etc (riktat främst till ungdomar).
Vad är det för speciellt med dem igentligen?
Positivt: Billiga, vad mer?
Negativt: Ingen status att ha en.
Alla volvoraggare är lite egna (om dem jag har träffat :d )
Gubb-bil
Enormt fula.
Prestanda, va? Orginal så svajar dem som ja vet inte vad :d
OT

Biltok
12 Inlägg
13 april 2006
Jag tycker det är kul att Volvo spelat in några V70-filmer i Italien, ni kommer väl ihåg italienaren med den misstänksamma tjejen... Hög kvalitet på reklamen och oftast följs de upp av kampanjsajter på hemsidan också.

Målgrupperna för reklamen är ju olika beroende på vilken bil Volvo gör reklam för. XC90 lanserades med "vildmarkstema" för att locka köpare som behöver fyrhjulsdrift, och PR-materialet för V50 spelades in i New York med en tjej som blir kär i en kille osv för att locka uppmärksamhet för unga personer (s k "pre-family" som Volvo säger).

Och nej, jag är inte köpt av Volvo! smile

perpelle
13 april 2006
Snokis skrev:
Jag tycker det är kul att Volvo spelat in några V70-filmer i Italien, ni kommer väl ihåg italienaren med den misstänksamma tjejen... Hög kvalitet på reklamen och oftast följs de upp av kampanjsajter på hemsidan också.

Målgrupperna för reklamen är ju olika beroende på vilken bil Volvo gör reklam för. XC90 lanserades med "vildmarkstema" för att locka köpare som behöver fyrhjulsdrift, och PR-materialet för V50 spelades in i New York med en tjej som blir kär i en kille osv för att locka uppmärksamhet för unga personer (s k "pre-family" som Volvo säger).

Och nej, jag är inte köpt av Volvo! smile

Den reklamen (erna) är fina! v70 alltså

8 156 Inlägg
13 april 2006
Sports family car...
Redan på 50- och 60-talet så körde dom med den reklamen. Säker och sportig familjebil.
Dom har ju lite olika reklamfilmer beroende på vem dom vänder sig till...
Den riktar sig till den aktiva familjen, affärsmannen och naturmänniskan.
Måste säga att den inte riktar sig till låginkomsttagaren direkt, utan snarare till övre medelklass och uppåt.

Reklamen om Volvo PV 444 handlade ju om att prinsen åkte Volvo... wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök