vill du ha "axx som fan" så e väl diesel inte de rätta, o diesel med kompressor vet ja inte ens om de finns ? men som många andra skriver, lär dej mer innan du ska göra nåt, o en gammal merca som du ska bränna däck me e ingen bra ide
Sen menade jag inte att vara nedlåtande när skrev att du var tvungen att plugga på, men så som det låter verkar du inte ha så stor erfarenhet av bilar och dess motorer, men du kan bevisa mig fel
För det är mycket mer än att slänga ditt en turbo/kompressor om man vill att det ska funka. Om man som du vill, kunna ta bilen ut på långfärder krävs det bra mycket mer. För om du vill ha en grym motor, måste du ut med motorn ur bilen, möjligtvis byta kolvar, stakar, lager, packningar. Sen kan det krävas ett eftermarknadssprut, och vill du hålla bensinkostnaderna nere, bör du lägga minst 10000:- på sprutet. Och detta är en bråkdel av vad som krävs.
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
vill du ha "axx som fan" så e väl diesel inte de rätta, o diesel med kompressor vet ja inte ens om de finns ? men som många andra skriver, lär dej mer innan du ska göra nåt, o en gammal merca som du ska bränna däck me e ingen bra ide
Klart det finns dieselmotorer med kompressor!
En fråga bara, vet du vad en kompressor kostar? Om jag var du så skulle jag kört på en turbo istället, lättare billigare samt när det väl börjat ladda bättre.
Jag skulle råda dig till att läsa på lite mer innan du börjar skruva, annars är det lätt att hammna med en obrukbar bil.
Turbo har mer möjligheter än kompessor..rätta mig ifall ja har fel..aså du kan göra mer med en turbo bil än med en kompressorbil utan turbo...
Vad tänkte du på då? *nyfiken*
En kompressor "Tar" lite effekt att driva vet jag dock.
hur menar du att jag kan göra mer med en turbobil?
ja kompressorn tar vad jag fattat el förmodligen från bilbatteriet o rätta mej om jag har fel men finns det inte kompressordrivna turbo de lär ju ha ett jävla tryck
de jag tänkte på var om man skulle ha en kompressor för att göra mindre effektförlust men ni kan nog det där mer än jag^^
asså en turbo bil, du kan trimma assmkt o lägga dump o allt annat skit..du kan trimma en kompressorbil också fast du kan tex inte ha dump...kom igen ska du verkligen ta kompressor istället för turbo? det e bara min åsikt
En kompressor "Tar" lite effekt att driva vet jag dock.
hur menar du att jag kan göra mer med en turbobil?
ja kompressorn tar vad jag fattat el förmodligen från bilbatteriet o rätta mej om jag har fel men finns det inte kompressordrivna turbo de lär ju ha ett jävla tryck
de jag tänkte på var om man skulle ha en kompressor för att göra mindre effektförlust men ni kan nog det där mer än jag^^
asså en turbo bil, du kan trimma assmkt o lägga dump o allt annat skit..du kan trimma en kompressorbil också fast du kan tex inte ha dump...kom igen ska du verkligen ta kompressor istället för turbo? det e bara min åsikt
Ja, för utan dumpventil är man ju inte tuff! Det och neon är ju ett måste!
Kompressor eller turbo är ett val man får göra själv, går inte att säga att den ena är bättre än den andra. Ger olika karaktärer till motorn så då man välja den som passar en bäst
Fast vill du vara bensinsnål kan du alltid slänga i en stor lastbilsturbo som inke kickar in förens 5000 varv, då kan du ju ligga och snålköra under det.
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
hur menar du att jag kan göra mer med en turbobil?
ja kompressorn tar vad jag fattat el förmodligen från bilbatteriet o rätta mej om jag har fel men finns det inte kompressordrivna turbo de lär ju ha ett jävla tryck
de jag tänkte på var om man skulle ha en kompressor för att göra mindre effektförlust men ni kan nog det där mer än jag^^
asså en turbo bil, du kan trimma assmkt o lägga dump o allt annat skit..du kan trimma en kompressorbil också fast du kan tex inte ha dump...kom igen ska du verkligen ta kompressor istället för turbo? det e bara min åsikt
Ja, för utan dumpventil är man ju inte tuff! Det och neon är ju ett måste!
Kompressor eller turbo är ett val man får göra själv, går inte att säga att den ena är bättre än den andra. Ger olika karaktärer till motorn så då man välja den som passar en bäst
De måste väll gå att sätta dump på en kompressormaskin åxo? Men vad de ska vara bra för är ju en annan femma. Men om de är ljudet från dumpen som du menar så har kompressorn ett ballare ljud ifrån remmen. Men som sagt så ger de olika karaktärer. Jag tror att en maskin med mycke effekt är mer lättkörd om de är en kompressorladdad sak
asså en turbo bil, du kan trimma assmkt o lägga dump o allt annat skit..du kan trimma en kompressorbil också fast du kan tex inte ha dump...kom igen ska du verkligen ta kompressor istället för turbo? det e bara min åsikt
Ja, för utan dumpventil är man ju inte tuff! Det och neon är ju ett måste!
Kompressor eller turbo är ett val man får göra själv, går inte att säga att den ena är bättre än den andra. Ger olika karaktärer till motorn så då man välja den som passar en bäst
De måste väll gå att sätta dump på en kompressormaskin åxo? Men vad de ska vara bra för är ju en annan femma. Men om de är ljudet från dumpen som du menar så har kompressorn ett ballare ljud ifrån remmen. Men som sagt så ger de olika karaktärer. Jag tror att en maskin med mycke effekt är mer lättkörd om de är en kompressorladdad sak
Jadå, placerar man kompressorn framför gasspjället så lär man ju behöva göra sig av med övertrycket som bildas när spjället är stängt, så då borde ju en dumpventil passa bra. Men vanligtvis placerar man spjället framför kompressorn