3345
Sök

All el försvinner när jag försöker starta bilen

2 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Skulle iväg och besikta min gamla Ford idag, men var tvungen att avboka tiden i sista sekund eftersom den inte ville starta.
Jag sätter på tändningen och allt verkar fungera bra, men när jag trycker in startknappen klickar det till i startmotorn och all el försvinner. Samma sak händer om jag slår på strålkastarna (med undantag från klicket i startmotorn då). Vanligtvis kommer den tillbaks efter en stund, men ibland måste jag koppla ur och in batteriet för att få el och ibland hjälper inte ens det. Allteftersom jag har försökt fixa problemet har det bara blivit svårare och svårare att få tillbaks elen.
Det här problemet har uppstått förut, men då har elen kommit tillbaks efter en stund och sedan har allt fungerat normalt igen.
Vad kan vara fel?
Senast redigerat av Proj (8 augusti 2008)

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
8 augusti 2008
Proj skrev:
.
Vad kan vara fel?

Det är en ford..... (Fyra Ordentliga Reparationer Dagligen)

Skaffa riktig bil istället=P

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

3 295 Inlägg
8 augusti 2008
kolla batteripolerna ifall det har oxiderat.. tycker det låter som glappkontakt.

mvh

736 Inlägg
8 augusti 2008
Bra och hjälpande svar...

Kontrollerat jorden mellan motor chassi och kabeln från batteriet?

7 100 Inlägg
8 augusti 2008
Andy_88 skrev:
Proj skrev:
.
Vad kan vara fel?

Det är en ford..... (Fyra Ordentliga Reparationer Dagligen)

Skaffa riktig bil istället=P

han fråga va problemet var,var lite busig!

säkert nå jordfel,eller så kan de vara batteriet!
haft samma problem på min scorpio,och då var batteriet boven i de hela!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Pluspolen verkar ha glappat förut eftersom både polen och kabelskon är en aning smälta. Har dock testat med en annat batteri utan att det blev något bättre. Ska köpa en ny kabelsko och se om det hjälper..
Jag skruvade faktiskt fast en jordkabel från batteriet igår som satt löst, men det hade tydligen ingen inverkan. Testade att plocka bort den också utan någon förändring.

736 Inlägg
8 augusti 2008
Kontrollera jorden mellan chassit och motorn också!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
8 augusti 2008
Känns som att någon av polerna glappar!

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

2fast4you
371 Inlägg
8 augusti 2008
ett tips är o ta en start kabel från jorden på batteriet o prova o sätt den på motor om inte det hjälper prova karossen

haru kört fast eller

Sök