har en en golf 3 där bagageluckan är igen lagd,så jag får ju koppla en el motor som öppnar luckan,,,nån som har en pejl på hur jag ska fixa detta,,,,tacksam för svar,,
jag har en lite elmotor jag fick med som bara drar in och ut,,inga problem med att koppla motorn till låset.det jag ej vet hur jag ska göra e att dra elektoniken,behöver man ett relä ? eller räcker en vanlig strömbrytare,,motorn ska ju låsa skiten oxå
en solenoid är när du trycker på en knapp när du kopplat in den så den fåt jord och ström, så ger den en impuls till den, så att ett stag drar sig tillbaka. Så om du har en ståltråd lr dylikt till låset från solenioden så funkar den som öppnare. Rätt så lätt fixat
MvH: Blomsterberg
Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem www.pro-racing.se
hm, va 17 e solenoiden för nått då....nån som kan fixa en lite skiss typ på hur det ska eller kan se ut,,,
Solenoid är det du kallar för motor. Det är en elektromagnet som har en fram-tillbaka rörelse genom att man kopplar ström till den. Samma som används i "shaved door"-kit.
Om du har plockat bort alla handtag och lås mm på utsidan av bakluckan, så behöver du ju bara ha en solenoid som drar i luckans handtag typ, lås behövs väl inte på bakluckan iom att du ändå inte har något lås eller handtag på utsidan att dra i?
bara montera en såndära solenojd grej och sen nå fjädrar lr gummi som sätter press på luckan när den är stängd å då låset öppnas med solenoiden så pressar gummi/ fjädern ut lukan lite sen så ska dom dära dämparna till lukan ta hand om resten, kansek dämparna behövs bytas också.