3692
Sök

el styrd bagae lucka te golf

im a good old rebel
46 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
har en en golf 3 där bagageluckan är igen lagd,så jag får ju koppla en el motor som öppnar luckan,,,nån som har en pejl på hur jag ska fixa detta,,,,tacksam för svar,,

im a good old rebel,i piss barbwire

Golfare
349 Inlägg
31 juli 2008
Du köper en sån här, sätter dit och är glad! http://danmobility.se/product.asp?c=198 … 1712886985  Billigt o bra smile

Koppla elen till något passande, sen sätter du bara fast selenoiden med bult eller svets, drar en wire till luck-öppnaren! smile

im a good old rebel
46 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
tck för svaret men jag har en motor ,,,,,

2 656 Inlägg
5 augusti 2008
epic110 skrev:
Du köper en sån här, sätter dit och är glad! http://danmobility.se/product.asp?c=198 … 1712886985  Billigt o bra smile

Koppla elen till något passande, sen sätter du bara fast selenoiden med bult eller svets, drar en wire till luck-öppnaren! smile

hade aldrig beställt från de företaget .. lurar bara en på en massa pengar

284 Inlägg
5 augusti 2008
ekelund88 skrev:
epic110 skrev:

hur menar du ? får man inga grejer när man beställer mot förskotts betalning lr vad menar du

im a good old rebel
46 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
jag har en lite elmotor jag fick med som bara drar in och ut,,inga problem med att koppla motorn till låset.det jag ej vet hur jag ska göra e att dra elektoniken,behöver man ett relä ?
eller räcker en vanlig strömbrytare,,motorn ska ju låsa skiten oxå

plattsättare!
804 Inlägg
5 augusti 2008
soleniod funkar fint hade det på min gammla a-traktor till att öppna skuffen och huv med elektriskt

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

im a good old rebel
46 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
hm,
va 17 e solenoiden för nått då....nån som kan fixa en lite skiss typ på hur det ska eller kan se ut,,,

plattsättare!
804 Inlägg
5 augusti 2008
en solenoid är när du trycker på en knapp när du kopplat in den så den fåt jord och ström, så ger den en impuls till den, så att ett stag drar sig tillbaka. Så om du har en ståltråd lr dylikt till låset från solenioden så funkar den som öppnare. Rätt så lätt fixat smile

MvH: Blomsterberg

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

1 653 Inlägg
5 augusti 2008
eldiablo666 skrev:
hm,
va 17 e solenoiden för nått då....nån som kan fixa en lite skiss typ på hur det ska eller kan se ut,,,

Solenoid är det du kallar för motor.
Det är en elektromagnet som har en fram-tillbaka rörelse genom att man kopplar ström till den.
Samma som används i "shaved door"-kit.

Om du har plockat bort alla handtag och lås mm på utsidan av bakluckan, så behöver du ju bara ha en solenoid som drar i luckans handtag typ, lås behövs väl inte på bakluckan iom att du ändå inte har något lås eller handtag på utsidan att dra i?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Bessewisser
556 Inlägg
6 augusti 2008
Jag tror han menar att han vill ha en knapp i bilen som öppnar låset och sen lyfter upp luckan i samma tryck om jag har förstått han rätt

//SkyNard

How low

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
6 augusti 2008
bara montera en såndära  solenojd grej och sen nå fjädrar lr gummi som sätter press på  luckan när den är stängd å då låset öppnas med solenoiden så pressar gummi/ fjädern  ut lukan lite sen  så ska dom dära dämparna till lukan ta hand om resten, kansek dämparna behövs bytas också.
Senast redigerat av christofer_k (6 augusti 2008)

Lite överallt..
612 Inlägg
6 augusti 2008
ekelund88 skrev:
epic110 skrev:

Och de vet du av egen erfarenhet eller?

Har beställt grejer från de företaget i ca 3 års tid, och allt har funkat felfritt hittills iallafall.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

34 Inlägg
6 augusti 2008
haha  daniel kom till pappa så ska jag fixa det åt dig........

att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skitigt!

im a good old rebel
46 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
hehe,,tack för alla svar men jag har skaffat en annan bil ............ni e bäst

Sök