3559
Sök

Fråga om undertryck i en T4?

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har precis monterat en vacuum mätare (turbotryck) i min T4.
Tänkte bara höra vad normalt undertryck är? För mitt undertryck ligger på -0,7 till -0,8, sen när man trampar på laddar den som den ska... (0,8-0,9bar)
Har försökt ta mig in på x40nordic-sidan men det är något fel tydligen, så jag kommer inte in där.
Ja det är iaf min första turbobil, så jag har inte en aning... Kan det vara något tokigt, eller ska den verkligen ha ett så lågt undertryck? hmm

Mvh. Mankan1978

Edit: Ändrade topicen
Senast redigerat av Mankan1978 (1 augusti 2008)

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
1 augusti 2008
mitt undertryck ligger på -0,7

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
maximus skrev:

Okej... Ja en här på jobbet började snacka om att tomgång skulle den ligga -0,2 ungefär, sen när man typ kört o trampar ner kopplingen ligger den på -0,7-0,8 men jag vet inte... Som sagt, första turbobilen jag har o kör

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
1 augusti 2008
Mankan1978 skrev:
maximus skrev:

Okej... Ja en här på jobbet började snacka om att tomgång skulle den ligga -0,2 ungefär, sen när man typ kört o trampar ner kopplingen ligger den på -0,7-0,8 men jag vet inte... Som sagt, första turbobilen jag har o kör

det har jag aldrig hört talas om..det du har är alldeles normalt..bara tuta och köra

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
maximus skrev:
Mankan1978 skrev:
maximus skrev:

det har jag aldrig hört talas om..det du har är alldeles normalt..bara tuta och köra

Ah, låter bra det där! Man är ju inte måttligt orolig utav sig, man har ju trots allt Murphy sittandes på axeln! tongue Sen har min mekaniker precis flyttat ifrån mig, så nu börjar väl allt strula med bilen...

Men får ändå tacka, känner mig tryggare! smile

1 688 Inlägg
1 augusti 2008
-0.6 till -0.8 är bara fullständigt normalt, -0.7 är där dom flesta ligger, och också skall ligga. -0.8 är däremot mera sällsynt, -1 så är det total-vakum och så långt ner kommer man aldrig hur mycket man än vill roll
Har du mindre vakum än -0.6 -0.7 på tomgång så har du förmodligen någon läcka där den drar tjuvluft. Ladd/vakum-mätare är bra till mycket. big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
1 augusti 2008
Ligger på 0.8 i vakum på min 9000. ibland 0.7 big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Majestas
1 319 Inlägg
1 augusti 2008
Losgard skrev:
-0.6 till -0.8 är bara fullständigt normalt, -0.7 är där dom flesta ligger, och också skall ligga. -0.8 är däremot mera sällsynt, -1 så är det total-vakum och så långt ner kommer man aldrig hur mycket man än vill roll
Har du mindre vakum än -0.6 -0.7 på tomgång så har du förmodligen någon läcka där den drar tjuvluft. Ladd/vakum-mätare är bra till mycket. big_smile

Är det i relgel så i dom flesta bilarna, eller är det olika från bil till bil??
i RST:n ligger det på -0,6 till -0,5,

Team VeboTrim

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 augusti 2008
i regionen -0.7 stämmer.  Det beror på vilka kammar man har osv.   Ej att förglömma att mätarna inte behöver visa rätt heller. billigt junk.  Min LTM, en ganska snygg blackpanelmätare visar 2.2bar laddtryck medans Nira säger 1.85.  totalt otillförlitlig ma.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

patrikfaremo
1 augusti 2008
låter normalt

128 Inlägg
1 augusti 2008
På min nuvarande bil ligger det på ca -0,6 till -0,7 dock ingen T4 men jag har haft 2 st s40 t4or och dom gång på -0,7 till -0,8

MvH

Mr.
253 Inlägg
1 augusti 2008
Min ligger -0.8 ~~ inga problem..

Köpes:
18T Turbo

1 854 Inlägg
10 augusti 2008
Jobbar inte turbon så ska den inte visa det heller smile

- = turbon jobbar inte

sitter med min laptop och vet inte hur jag får ett plus tecken men över noll så laddar turbon.

- på tomgång är helt normalt

om du gasar på så ska det gå över på plus sidan
Senast redigerat av onej84 (10 augusti 2008)

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 augusti 2008
Mankan1978 skrev:
Hej!

Jag har precis monterat en vacuum mätare (turbotryck) i min T4.
Tänkte bara höra vad normalt undertryck är? För mitt undertryck ligger på -0,7 till -0,8, sen när man trampar på laddar den som den ska... (0,8-0,9bar)
Har försökt ta mig in på x40nordic-sidan men det är något fel tydligen, så jag kommer inte in där.
Ja det är iaf min första turbobil, så jag har inte en aning... Kan det vara något tokigt, eller ska den verkligen ha ett så lågt undertryck? hmm

Mvh. Mankan1978

Edit: Ändrade topicen

Jag ligger på ännu lägre undertryck i min fast de är ju inte s40 :p

Sök