3575
Sök

Ta bort lister på s40 fas1!!

36 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
tjena! jag skulle ta bort mina lister som sitter på dörrarna på min fas1 -99 och jag har hört att det bara ska vara hål i dörren på fas2 bilarna men när jag höll på att ta bort listen jo va fan ser jag ett jävla hål så jag undrar om någon kunning vet om det nu ska vara hål på fas1 också eller om min dörr har blivit utbytt nångång i sitt långa liv.

tacksam för svar

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
10 augusti 2008
på fas 1 orna sitter endast listerna på dubbelhäftande tejp.

/MatteR

36 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
åfan då måste min dörr ha blivit utbytt eftersom den är en -99 och då är det en fas1!

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
10 augusti 2008
Mycket troligt att den har blivit det isf. Du kanske kan ta loss dörrsidan å kolla det innifrån? Finns ju några hyffsat stora hål mellan plåtarna där inne så du kanske kan se det.

/MatteR

36 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
okej tack så mycket för snabbt svar... då kan jag fråga dig om du har någon aning om hur mycket det kan kosta att lacka om hela bilen för jag e så trött på silver färgen?

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
10 augusti 2008
Lite svårt det där med lackfrågor. Har själv aldrig lämnat in något på lack men kan säkert på gpå 20-25-30 K för att lacka en hel bil. Med kvitto. Sen finns det ju de lackerare som gör det svart med.

/MatteR

36 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
okaj tack så mycket för svaren så här sent på dagen big_smile

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
10 augusti 2008
Boomb skrev:
okaj tack så mycket för svaren så här sent på dagen big_smile

Ingen fara. Behöver du mer tips å trix så kolla www.x40nordic.com Finns mycket nyttigt att snappa upp där.

/MatteR

1 634 Inlägg
10 augusti 2008
Tror inte man kan vara säker på detta med hur ens lister sitter på bilen, då jag läst måånga sådana trådar och det är blandat oberoende av årsmodell och fas hur listerna sitter.

Om du nu har tagit ner listerna och sett att det är hål, lämna in listerna och få dom lackade då, personligen tycker jag nog det är snyggare än helt utan, eftersom det går en linje med lister runt bilen, och du lär väl ha kvar de på fronten och baken.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
10 augusti 2008
andreas_gbg_ skrev:
Tror inte man kan vara säker på detta med hur ens lister sitter på bilen, då jag läst måånga sådana trådar och det är blandat oberoende av årsmodell och fas hur listerna sitter.

Om du nu har tagit ner listerna och sett att det är hål, lämna in listerna och få dom lackade då, personligen tycker jag nog det är snyggare än helt utan, eftersom det går en linje med lister runt bilen, och du lär väl ha kvar de på fronten och baken.

Mvh Andreas

Verkar ju väldigt knepigt om det är olika lite hur som helst. Eftersom jag på min fas1 årsmodell 00 har tagit bort mina lister som endast satt med dubbelhäftande tejp så verkar det ju knepigt att dem på bilen från 99 har satt fast detta med clips genom dörren för att sen tejpa ena året å sen 01 fas 2 igen satt med clips.

/MatteR

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
10 augusti 2008
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Fas1 lister på dörrar och framskärmar. Inga hål
Fas2 lister på dörrarna. Hål i dörrarna

Alla är klistrade

Vid en eventuell skada så att någon dörr måste bytas på Fas 1, så byter en seriös firma alltid till nyare del än vad bilen är.
Alltså en bil som är 8år gammal får inte en del som är äldre än 8år.
Då dörrarna till Fas1 och Fas2 är lika förutom hålen så händer det att det moteras dörrar med hål i på Fas1 bilar efter reparation.
Senast redigerat av mickecorrado (10 augusti 2008)

Smoke Tires Not Drugs.

Sök