3462
Sök

Hjälp: Polering av motorutrymme

452 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
Går i tankarna på att polera insug och lite smått och gott under huven
men undrar bara vad för vaxer och resterande hjälpmedel jag behöver ..

Något ställe i helsingborg som säljer .. orkar inte med beställning från internetföretag
utan vill ha det direkt smile

Cirka priser och kanske namn på butik som säljer hade inte suttit fel!

Tackar på förhand!

452 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
Xoff skrev:
har varit uppe innan... men här är en bra länk...

http://supras.nu/forum/showthread.php?s … stid=42790

jag tackar ja :-]

Bigge
24 juli 2006
Fyfan alltså, om man ändå hade kunkaper nog att börja skruva isär motorn å putsa sådär.. kanske vågar en vacker dag. wink

252 Inlägg
24 juli 2006
man kan inte säga annat än att kille är sjukt duktig!!!

Got vtec?

Evolution
1 627 Inlägg
24 juli 2006
fint polaren är garagepolare med mr zoolo

Fäll ner pungen och landa

452 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
har påbörjat putsning av ventilkåpan .. så klart skulle jag glömma mina inhandlade grejer på en bilrekond så jag fick så fint handslipa med sandpapper lör-sön ... blä!!
Kåpan är väl nästan så gott som klar med slipningen .. imorrn (mån) så skall jag inhandla lite och hämta mina andra grejer sen dra ut till verkstaden och forsätta .. dock måste bilen sparkas igång imorrn kväll för jag är i stort behov av den ..

Insuget får vänta lite .. skall dock försöka hinna klart till vallåkra träffen ..
Men jag skall inte säga för mycket .. skall bli en jäkla suprise för mig med om det verkligen blir någon glans på skitet, hehe .. men jag kan säga det, slipningen har varit rena döden ..
ingen hjälp av maskiner och skit utan bara sandpapper .. ganska tungt o drygt ..

Nu är det bingen!

B4 2.8 quattro
42 Inlägg
12 augusti 2008
tattar lite på tråden, nån som har tips på vilken sorts maskin man ska använda sig av då man ska polera insuget/ ventilkåpan?  tänker inte dryga mig med slipduk och skit, då det är rena döden...

Vh / Patrik

Quattro User
260 Inlägg
13 augusti 2008

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

Sök