3413
Sök

B7 front på A4 cab 04?

36 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Fungerar det att sätta på B7ans front på en A4 cab års. 04? Har hittat en på Blocket, tips på hur svårt det kan vara att göra det eller måste man ha något annat för att det ska passa?

http://www.blocket.se/vi/17100088.htm?ca=23_3_s

DKW
197 Inlägg
16 juli 2008
Jadu, ska du bygga om till dendär fronten så blir de ganska mycket jobb.. Ny front + nya fästen, nya lyktor, ny huv, nya skärmar osv.. en del jobb alltså.. Finns dock ett enklare sätt:

http://www.hofele.com/design/en/Audi_A4 … abrio.html

Där e en front som ska passa bolt on.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 juli 2008
Däremot ska ju huven byggas om i vilket fall om du skaffar ny front.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

40 Inlägg
14 augusti 2008
Mäki skrev:
Däremot ska ju huven byggas om i vilket fall om du skaffar ny front.

Tror du inte Hofele fronten är anpassad för den äldre huven? Borde ju vara det då den är anpassad efter lyktorna.
Jag är lite inne på att fixa något liknande på min A4 cab. Finns inte vad jag sett att köpa i Sverige men har hittat den i Danmark, Norge och England. Om någon någon som vet något ställe i Sverige som har dessa tipsa gärna.
Senast redigerat av Danne980 (14 augusti 2008)

Low is a lifestyle
956 Inlägg
14 augusti 2008
gör så att du köper 2 B7 skärmar, B7 framlampor, huv, och front. ska funka

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

40 Inlägg
14 augusti 2008
Geiros skrev:

Borde bli ganska dyrt, bara huv drar ju iväg en hel del. Inte direkt huven och lyset som är lättast att få tag på hos skroten heller. Jag har ändå väldigt svårt att tro att man anpassat hofele fronten efter lyktorna men inte efter huven den bör ju vara att bara montera. Sen är frågan om det verkligen ser bättre ut med de nya lyktorna, singel frame grillen är iaf det helt klart viktigaste.
Totalt blir det nog alltså billigare att köpa hofele, synd bara att de verkar va svåra att köpa här.

OEM <3
6 957 Inlägg
16 augusti 2008
Danne980 skrev:
Geiros skrev:

Borde bli ganska dyrt, bara huv drar ju iväg en hel del. Inte direkt huven och lyset som är lättast att få tag på hos skroten heller. Jag har ändå väldigt svårt att tro att man anpassat hofele fronten efter lyktorna men inte efter huven den bör ju vara att bara montera. Sen är frågan om det verkligen ser bättre ut med de nya lyktorna, singel frame grillen är iaf det helt klart viktigaste.
Totalt blir det nog alltså billigare att köpa hofele, synd bara att de verkar va svåra att köpa här.

Kosta va de kosta vill, SPARE NO SPENCES wink

OEM <3

Sök