3726
Sök

Volvo VS BMW

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 augusti 2008
#81
Njaaa.. Klasskillnad vet jag nog inte. Jämför en S80 V8 mot en 7-serie med likvärdig motor och pris.
Visst, jag kanske skulle välja BMW, men dom tillhör nog samma klass.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 augusti 2008
#82
Irmscher Vectra skrev:
Njaaa.. Klasskillnad vet jag nog inte. Jämför en S80 V8 mot en 7-serie med likvärdig motor och pris.
Visst, jag kanske skulle välja BMW, men dom tillhör nog samma klass.
Bmw 7 serie har mer komfort sen finns med en vacker 12a med wink Brrruuuum

C H E V R O L E T <3

Höbonde
228 Inlägg
16 augusti 2008
#83
Inte konstigt att det är krig överallt när man bråkar över bilmärken big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

160 Inlägg
16 augusti 2008
#84
Eddiie skrev:
Volvo VS Bmw ? är märkena änns att jämnföra? Klassskillnad så det står härliga till
Ja, det där syns ju på försäljarstatistiken det, inom Sverige åtminstone...
Fast det är ju klart enl. katalogspriset så är grundpriset på en Bmw 525 Diesel med fyrjhulsdrift 455.000:- (bara ett av dom ex som finns) och då är det knappt att man får med klimatanläggningen som standard....

Angående klasskillnaden, ja det är acceptabelt att det "kan kännas som om det är mer klass & stil" att äga/köra en Bmw, eller att man ser en som kör en sådan bil som splitter ny då T. ex.
För det är ju inte varenda dag man ser det precis....

Det är ju inte mer klass att köra/äga en Volvo, (kanske folk tycker) då ungefär var 3:e bilägare äger/använder en i sverige, då tycker inte JAG att det är konstigt att man vänder på huvudet när man ser en Bmw idag, som någon enl. MIG betalat överpris på
Senast redigerat av SJODIN222 (16 augusti 2008)

Egenföretagare
999 Inlägg
16 augusti 2008
#85
Testa nån BMW så får du själv se om det är något för dig.

Jag är uppväxt med Volvo, min första bil var en 740 -87. Trivdes jättebra med denna Volvo, men så småningom testade jag en BMW 528i -85 (riktig billig försäkring på dessa för övrigt) och sen var jag fast big_smile.
Annars så börjar ju E34 540 bli sjukt billig, räcker det med trafik-försäkring eller om du bor hemma fortfarande så en snäll förälder kan äga den så rekommenderar jag starkt en sådan!

Volvo gör bra bilar, inget snack om den saken. Men det är en annan känsla i BMW's bilar, mer körglädje och gedignare kvalitetskänsla helt enkelt. Dock är väl 3-serien (E36) lite "rackligare" enligt mig.
Senast redigerat av weeeman (16 augusti 2008)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 augusti 2008
#86
En E36a håller aningen lägre kvalitet än E34 osv när det gäller tex inredningsdetaljer och liknande. Dock så verkar de hålla lika bra mekaniskt och det tycker jag är viktigast iaf roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

3 354 Inlägg
17 augusti 2008
#87
kollade på försäkringar på 850 glt 2,5 170 hk och e39 523/525 170 hk samma årsmodell 96 o ser man bara på det och på spec på bilarna blir det bmw:n lätt. skillnaden var knappa tusenlappen på halvförs/år för mig så struntar man i inköp så var bmw:n bättre och roligare och högre kvalitetskänsla

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra


Sök