3962
Sök

Få din bil fotad!?

22 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Hur mycket skulle du kunna tänka dej betala för att få din bil snyggt fotad?
Bilderna på data, cd och/ eller utskrifter?

Live Today

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 april 2006
skulle nog köpa en proffskamera själv istället wink

Funderar på det nu men satsar på MC istället.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

41 Inlägg
17 april 2006
Det beror ju på, hur många bilder, hur seriös är utrustningen (bel+obj), vem äger bilderna, hur lång tid det får ta och eventuell lokal...

Administratör
11 955 Inlägg
17 april 2006
Gryphon skrev:
Det beror ju på, hur många bilder, hur seriös är utrustningen (bel+obj), vem äger bilderna, hur lång tid det får ta och eventuell lokal...

Är det inte viktigare att fotografen är duktig framför att han har dyr kamera?

Det är fotografen som gör bilden, inte kameran. En duktig fotograf tar kanonbilder även med billiga kameror.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

41 Inlägg
17 april 2006
Naturligtvis, men om jag ska kunna veta vad jag ska betala måste jag - förutom, precis som du mycket korrekt säger, vem - även veta vad jag betalar för, dvs belysningen och de objektiv som behövs för att skapa de effekter som är iögonenfallande, samt efterbearbetning - och då spelar kameran roll (tex Nikons SLR-kameror som har NEF-format, där man i efterhand kan justera rådatans sammansättning utifrån flera parametrar). 

Jag menar inte på att det är nödvändigt, utan att priset då naturligtvis går upp smile

SSS -12
3 217 Inlägg
17 april 2006
Duger för övrigt bra med Canons Eos-serier!

Men normalt är beroende på fotografens bud... För att fota en bil, säg ta 3 timmar: 500 kr

Sen är det ersättning för materiella kostnader!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

22 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
Ok, lite olika respons..
Det jag tänkte på var inte en studio med ljussättning osv, utan mer bra komponerade bilder utomhus i olika miljöer.

Live Today

SSS -12
3 217 Inlägg
18 april 2006
Då är mitt svar nog det du söker!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 436 Inlägg
18 april 2006
Håller nog med Fuckface, 500kr för 3 timmar + lite photoshop för kanske 10 perfekta bilder.

Själv känner jag inte att jag är tillräckligt bra för att ta betalt för bilderna jag tar så det blir till och jobba gratis ett tag till.

(Under förutsättning att det inte är en yrkesverksam fotograf, då får man nog lägga på en nolla i slutet)
Senast redigerat av Caffe (18 april 2006)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

SSS -12
3 217 Inlägg
19 april 2006
Jag studerar till fotograf... Men som sagt, allt är beroende på relation! Fotar mest gratis åt mina vänner hitintills, kommer nog aldrig ta betalt av dem!

Men man kan alltid göra det ur två synpunkter, av intresse eller som jobb!

Själv är det av ren inlärning och intresse!

671 Inlägg
19 april 2006
Utan referensbilder skulle jag inte betala någonting.
Visa några exempel

Sök