3964
Sök

bra lr dåligt köp?

62 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
tjena har blivit sugen på o köpa en en japs bil nu o skulle vilja veta lite vad som är bra o dåligt med dom olika modellerna , bra tips osv

dom som det står i val mellan är nissan 200sx s13 , mazda rx7 fc3s och toyota mr2 turbo

tackar för all hjälp jag kan få

482 Inlägg
19 augusti 2008
Jag hade lätt tagit rx-7:an. Ovanlig bil med wankel! big_smile ... Kan tyvärr dock inte yttra mig om hur driftsäkra dessa bilar är jämfört med varandra, då jag aldrig ägt någon av dom hmm

Jodå... Så är det serru!

979 Inlägg
19 augusti 2008
Mr2 e dyra i delar m.m. Rx7:an ska vi inte bara prata om då de e wankel motor i denna. Motorerna e rätt skottsäkra då man inte har pillat me dom. Men när någonting väl går sönder så kan du lika väl köpa en ny bil för en motor e lika mkt pengar som en vanlig svennson tjänar under ett års arbete. Nissan 200 motorer brukar hålla för rättså mkt stryk, Dock enda svagheten ja vet om är ramlagrerna, Men e ej så dyrt att byta. Billiga delar och de finns en uppsjö av dom på skroten. Dock är detta bara av vad ja har hört om kompisar då dom flesta har haft dessa sorters bilar. Sedan har ja läst om dom på internet. Men satsa du på en 200sx=) Och om du inte redan visste de så har s13 & s14 samma motor:) ännu lättare att hitta delar. Good luck!

Hpc

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 augusti 2008
AnderssonE30 skrev:
Mr2 e dyra i delar m.m. Rx7:an ska vi inte bara prata om då de e wankel motor i denna. Motorerna e rätt skottsäkra då man inte har pillat me dom. Men när någonting väl går sönder så kan du lika väl köpa en ny bil för en motor e lika mkt pengar som en vanlig svennson tjänar under ett års arbete. Nissan 200 motorer brukar hålla för rättså mkt stryk, Dock enda svagheten ja vet om är ramlagrerna, Men e ej så dyrt att byta. Billiga delar och de finns en uppsjö av dom på skroten. Dock är detta bara av vad ja har hört om kompisar då dom flesta har haft dessa sorters bilar. Sedan har ja läst om dom på internet. Men satsa du på en 200sx=) Och om du inte redan visste de så har s13 & s14 samma motor:) ännu lättare att hitta delar. Good luck!

måste bara rätta dig..s13 och s14 har INTE samma motor..+ vevlager,inte ramlager

219 Inlägg
19 augusti 2008
yeapp helt olika motorer på s13 och s14

Meister
6 763 Inlägg
Diktator
968 Inlägg
19 augusti 2008
lungt wankel.

en liten historia om en folkrace åkare som råkade köpa en saab med wankel i, med tiden lärde han sig älska den, och ingen vågade heller köpa den eftersom wankel är outofrskat område för dom flesta. bra med wankeln va att när dom andra växlade upp på tvåan, låg han fortfarande på ettan och gasade...

3 714 Inlägg
19 augusti 2008
har hört att 200sx S13 inte ska ha så tåliga motorer eller kanske bara om man trimmar mkt?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
19 augusti 2008
Jag hade valt Mazda RX-7, verkar vara en riktigt rolig bil.

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

1 688 Inlägg
19 augusti 2008
Asienimporterade S13 av dom senare årsmodellerna brukar som regel ha sr20det. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
19 augusti 2008
större delen av dom s13 som går i sverige har en ca18det så nu ska vi inte börja med nått annat.
Tycker anderssone30 borde läsa på då de gäller de mesta, vet inte vad du känner för folk som har så låg årsinkomst men jag hade satsat på en wankel.

kolla komp om du ska köpa en wankel så kommer du långt

Lite priser från rotory performance http://www.rotaryperformance.se/viewpage.php?page_id=8

1 963 Inlägg
19 augusti 2008
AnderssonE30 skrev:

Min systers pojkvän sålde en nyrenoverad wankel motor från en rx-8 för 20 000:-, HELA motorn. Tycker du ska snacka med din arbetsgivare för den årslönen är inge vidare wink

Sen är en wankelmotor 200 gånger lättare att skruva runt med än en kolvmotor.. långt fler delar som måste stämma utan att man ska ha ett haveri i en kolvmotor.

Men are not born - Men are made

165 Inlägg
19 augusti 2008
Vad jag vet om dom olika bilarn

Rx7
Riktigt snygg och grymt ljud...MEN dom tar mycket soppa..1,5liter/milen snålkörning har jag hört.
Sen är det ju det där med att inte många kan vankel så bra..Men har man pengar så hade jag nog köpt den.. Dyrast av dom tre

MR2 turbo
Samma motor som i min Celica GT4 ,3sgte.
Tålig motor som går att trimma upp till ca 350hk och fortfarande vara relativit driftsäkra,sen blir det riktigt dyrt. På www.Toyotaklubben.se finns mycket kunskap. 
Dyra reservdelar kanske men bra kvallitet.
Trångt att meka!

200sx s13
Bra som första japanare.
Mycket finns färdig i kitt till dom här bilarna och många har kunskapen. Om man trimmar rätt så håller motorerna riktigt bra.

Sök