3308
Sök

Litet missljud.

Audifil.
123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Tjena. Har upptäckt ett litet missljud ifrån höger framsida. Detta missljud låter som när man bromsar in, fast ljusare och itne alls lika mycket.
Det låter mest runt 130km/h.

Nått hjullager som skall bytas?

Har också ett litet knakande när man svänger stillaståendes, vad kan detta vara?

Bilen är en A4 '98 1.8T

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 augusti 2008
säkert drivknut, Framvagn e vanligt fel på A4 tyvär. Annars kanon bil smile
Om hjul lagret e slut så vippa på däcken , Slit på dom fam o till baka mot dig, Glappar det så är det lager.

C H E V R O L E T <3

Audifil.
123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Fasiken...men asså, det låter inget om man rullar långsamt, bara om amn står helt still...

är det knakandet eller det andra du syftar på?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 augusti 2008
"knakar" det bara när du kör i ca 130? eller gör det de även när du åker i tex en rondell och svänger ganska mycket?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 augusti 2008
Ursäkta läste lite fel =P om det knakar endast när du står still kan det vara en spindelled kanske. skulle det vara drivknuten så skulle det lixom dunka med jämna mellanrumm såfort du gasade på eller svänger fast i fart.

Audifil.
123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Knaket uppstår bara om man står helt stilla. KAN ha att göra med min fjäder också, den knakar i vissa lägen, jag vet inte varför, vi har undersökt en del. Tror den "vandrar" lite.

Audifil.
123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Dark_Angel skrev:
Ursäkta läste lite fel =P om det knakar endast när du står still kan det vara en spindelled kanske. skulle det vara drivknuten så skulle det lixom dunka med jämna mellanrumm såfort du gasade på eller svänger fast i fart.

Grejjen är att bilen dunkar å rycker lite när man släpper eller trycker på gasen fort vid motorbroms. Tror att det är ett motorfäste/växellådsfäste dock, då motorn skakar ganska mycket när man pumpar upp den på en billyft tongue

Besiktningen nämnde att spindelleden hade ett litetlitet glapp. Precis märkbart enligt mig tongue

Audifil.
123 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Märkte idag att i ungefär 70 kph så hår man ett "wuddowuddowuddo"-ljud. som nånting som roterar. tror detta är samma ljud jag förklarade innan, det som lät lite som inbromsningar.

Nån som kan säga på rak arm eller ska jag gissa mig fram? smile

Audifil.
123 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Har knött lite på hjulet och det rubbas inte.

Lyssnat lite närmare på ljudet och det hörs mest i högre hastigheter, men avtar lite när man drar på mer.
är som ett litet sus.

Sök