2856
Sök

"Fixa" spindelled utan att byta.

12 086 Inlägg
24 juni 2008
Det ända sättet jag kan komma på som man möjligen kan laga ett glapp på är att fylla glappet med nått kompositmaterial. Låter örnigt som fan men kan tänka mig att man får bort glappet en stund på de viset smile

Men jag rekomenderar inte tillvägagångssättet, jag bara svarade på frågan.

3 235 Inlägg
24 juni 2008
JapMax skrev:
Det ända sättet jag kan komma på som man möjligen kan laga ett glapp på är att fylla glappet med nått kompositmaterial. Låter örnigt som fan men kan tänka mig att man får bort glappet en stund på de viset smile

Men jag rekomenderar inte tillvägagångssättet, jag bara svarade på frågan.

de påfrestningar en kulbult är utsatt för kommer förmodligen mosa allt som inte är stål...
men det kan vara en bra lösning som håller en halvtimme.

4 001 Inlägg
24 juni 2008
Kan du inte vara snäll & skriva här om du gör en "tattarlagning" och i så fall när du ska ut & köra för jag ska till jönköpingstrakterna denna veckan å känner inte för att möta dig på vägen i så fall.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
24 juni 2008
kolvas skrev:
Kan du inte vara snäll & skriva här om du gör en "tattarlagning" och i så fall när du ska ut & köra för jag ska till jönköpingstrakterna denna veckan å känner inte för att möta dig på vägen i så fall.

vore trist att fronta med nån som inte har råd att laga bilen

2slow

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
24 juni 2008
GroundX skrev:
Till er som bara kommer med massa glåpord: Gå till lunarstorm eller någon annan stans, och ge fan i min tråd, tack!

Till er som säger att det finns på biltema? Vad är det för artikelnummer? Det enda jag hittar är nedre spindelled till Accord 90-01.

Har kikat lite på en krockad civic som finns i närheten. Kanske köper hela den bilen istället, blir billigare att köpa en hel reservdelsbil än att köpa nya länkarmar. Detta är förmodligen det bästa alternativet(?).

Till er som kommer med seriösa inlägg, tack smile

Övre länkarm kompett  på Meca 1137,50/st         Art.nr 1215-18406 + 1215-18407
Övre länkarm komplett på Mekonomen 1227:-/st Art.nr  08-290936-1A1 +08-290936-2A1

Kolla för säkerhets skull att det inte blivit "tryckfel" av mig

4 Inlägg
25 juni 2008
enda gången d går å bara bytta spindelled på en sådan bil är om där sitter en pirrat länkarm på bilen då den är i presad orginal spindelledr är ditt svetsade!
man kan köpa en lös spindelled till dessa men tänkt då på att d måste vara en pirrat länkarm

Gödseldräng
4 529 Inlägg
25 juni 2008
plocka bort den dåliga
sen slår du hop själva Leden med en hammare några gånger sen är det bara att måla och smälla dit den igen
fått igenom många bilar genom besiktnigen p ådet viset big_smile

18 Inlägg
25 augusti 2008
Team-Adolfsson skrev:
plocka bort den dåliga
sen slår du hop själva Leden med en hammare några gånger sen är det bara att måla och smälla dit den igen
fått igenom många bilar genom besiktnigen p ådet viset big_smile

Och sen säljer du bilen vidare eller. Blir bara förbannad när jag läser sånt här. Tur att besiktningen finns säger jag bara.
Senast redigerat av Whippet (31 augusti 2008)

Sök