3370
Sök

Temperaturen går i taket +ingen värme!

7 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
Hej,

Jag behöver hjälp, kan väldigt lite om bilar.. När jag kör går temperaturen upp på max. Jag får heller ingen värme ur fläkten, fast jag har den på full värme. Vad kan det vara för fel ??

99 Inlägg
21 september 2005
Sist det hände för mig så var det för lite vatten i kylaren.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

7 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
Ok, även om det inte kommer någon värme in alltså ?

99 Inlägg
21 september 2005
Precis. Det var så det var för mig. Om det kan bli så pga andra saker som typ trasig termostat eller liknande vet jag inte, allt jag vet är att det va symptom & lösning för mig.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

Lada-missbrukare
566 Inlägg
21 september 2005
Du har troligen luft i kylsystemet...då går bilen för varm, å du får ingen värme i kupeen...!!!

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

7 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
Hmm ok vad måste man göra då ? Bara in på verkstan som gäller eller ?
(ursäkta att jag har så dålig koll) Kan det bli dyrt ?

10 287 Inlägg
21 september 2005
Vad har du för bil? På många nyare bilar är det inte bara att fylla på utan man måste dessutom lufta enligt ett speciellt mönster för att få ut all luft.

Och att köra med för lite kylvätska så att "temperaturen går i taket" kan bli skitdyrt. Har du tex en nyare Audi med V6/V8 så kan det kosta banklån att reparera.

/Göran

tibbins skrev:
Hmm ok vad måste man göra då ? Bara in på verkstan som gäller eller ?
(ursäkta att jag har så dålig koll) Kan det bli dyrt ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

7 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
Jag har en ford probe -96..Du menar alltså inte bara att fylla på vatten ?

2 122 Inlägg
21 september 2005
inte med vatten med glycol vatten smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

7 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
OK jag testar det ! Tack för hjälpen !

Säljare
341 Inlägg
21 september 2005
vattenpumpen kanske är trasig... så var det på en gammal bmw jag hade... blev varm direkt och ingen värme från fläkten...
Fick också svar att det kanske var luft i kylsystemet innan jag visste vad det var...

7 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
Försvann det vatten när du fyllde på ? Har för mig att det inte var så länge sedan jag fyllde på..Iofs kanske bara med vatten..

10 287 Inlägg
21 september 2005
För mängdens skull spelar det ingen roll om du använder rent vatten eller kylmedieblandning.
Luftningen är en annan historia. Om vi inte har en Fordmekaniker här så rekommenderar jag ett besök på en verkstad som kan Ford.

/Göran

tibbins skrev:
Försvann det vatten när du fyllde på ? Har för mig att det inte var så länge sedan jag fyllde på..Iofs kanske bara med vatten..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 122 Inlägg
21 september 2005
om det försvinner vatten ur den så är troligen vattenpumpen trasig och de brukar läka kylvatten ur ett litet hål på den

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
21 september 2005
Kirre skrev:
om det försvinner vatten ur den så är troligen vattenpumpen trasig och de brukar läka kylvatten ur ett litet hål på den

Just precis...om pumpen e slut läcker den kylvätska...de finns ett "skvallerhål" nånstans under pumpaxeln som det rinner ut vätska ur när lagringen i pumpen e glapp...kolla opp om det läcker där när du fyller me kylvätska...!!smile

Lada-missbrukare
566 Inlägg
21 september 2005
vet inte hur ja lyckades..skulle svara på kirre senaste inlägg här...men men..precis så ee de att pumpen börjar läcka om den e sluut...testa me att fylla på mera vätska å kolla om pumpen läcker då...Annars så e de vel nog luft i systemet...smile

7 Inlägg
22 september 2005
Trådstartare
Det verkade som att temperaturen löste sig med mera vätska..
Men jag får fortfarande inte så mycket värme in i kupen ?

99 Inlägg
22 september 2005
_Det_ kanske har att göra med luft i systemet som folk här pratar om? (inte för att jag har nån aning, men ändå..)

460 Inlägg
24 september 2005
Kan även vara en trasig toppackning försök att lukta i expantionskärlet efter avgaser...ibland kan packningen gå sönder eller toppen spricka så att det inte ger andra symptom än det tibbins besriver

23 Inlägg
21 april 2006
Hej jag har en -93
Samma problem det var vatten pumpen tätningen till den blir slut efter ett tag. Fick butta med svåra omständig heter. Värme in till kupen samma fel har jag. Vet inte var, värme packet kanske är fel.

Mvh André

Sök