Frippe1 skrev:
NeonX skrev:
Frippe1 skrev:
ja där har vi en som vet va han snackar om ...igen!!! suck
vill du vara vänlig att motivera?
haha aa så gärna!!! den motorn drar inte så mkt. fullt frisk antar jag som många andra.
sen kan ju inte ja stå här o säga att den inte drar så mkt som du påstår vid normalkörning, du kanske kollar förbrukningen när du kör fullgas hårt lastad osv. men då skrattar ja bara=)
självklart diffar det beroende på skick på motorn, jag skulle påstå att min har gått hårt, länge. Den har gått 32000mil och är föredetta polisbil, om de bytt motor eller ej vet jag inte dock.
Det innebär att den kanske är sliten å drar mer för det. Dock är de rätt skit samma eftersom många andra jag snackat med har bilar som drar ungefär det samma. jag blir förvånad över att folk här kör på 0.85 o.s.v
Jag kör förmodligen precis som de flesta här på garaget i min ålder, vill ni hålla på å ecodrive puttra så visst, vill trådskaparen göra de så visst. Men eftersom det snackades om chippning o.s.v ansåg jag att det mest relevanta var en annan körstil än snålast möjligt, och förutsatt att du inte har rå bråttom, men endå inte kör snålt så lovar jag dig att du LÄTT kör på 0.9-1.2liter milen med en 850 sugmotor.
Orkar ni köra på 0.85 är jag imponerad, men jag skulle säga att en realitisk bränsleförbrukning ligger runt 1.1 nånting på en vanlig, frisk 850 under vanlig körning i blandade farter/miljöer o.s.v o.s.v
Tvivlar starkt på att förbrukningen skulle ligga på 0.85-0.9 om du skulle köra ett helår utan att nolla färddatorn.
Åter till vad tråden handlar om, jag har sagt mitt, köp en T5a istället, tror de flesta ångrar sig annars. framförallt om du tycker att 140/170hk låter lite redan innan du köpt.
som nån skrev att "lägga i en turbo" funkar inte, det finns 1000 och åter 1000 trådar om det, jag har själv vart inne på iden men lagt ner totalt. Allt går, men besiktning o.s.v blir ett helvette... tror dessutom inte din försäkring skulle gälla om du bytt till turbo.