3772
Sök

hjälp med tyrbo konvetera min nya mercedes?!

6 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
köpte mig en gammal taxi c36 mercha. med amg tror jag...
nu har jag köpt en polisbils turbo och en stooor ic med 3" anslutningar.
och jag ska ha 3st dumprar också.
Hur kopplar jag in detta?
Vilka verktyg behöver jag?
lägg gärna in bilder på era installationer och skriv detaljerat hur ni gjorde..

Har börjar lite smått att lossa den hära plasten som är på själva motorn men jag tappade en skruv ner vars tändstiftet ska sitta.. men har beställt en ny från mercedes sverje ab, så det är lungt.

HJÄLP mig nu !

Vw trimmare
2 995 Inlägg
30 augusti 2008
hoppas du inte är seriös om du är det:
back to basic lär dig hur en motor funkar i grunden...

6 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
men du då ! va fasiken. skulle ha HJÄLP om du förstår. inte nå otrevliga kommentarRRRRR.....

465 Inlägg
30 augusti 2008
haha.. om du nu tappat en skruv ner i tändstiftshålet ska du nog ta å börja med att lyfta av toppen!

6 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
okej, tack för svaret. tar det lång tid? tänkte köra med bilen i kväll.. Vilka verktyg bhöver jag?
kan jag köra till en ok-q8-gör-det-själV-verkstad?

465 Inlägg
30 augusti 2008
plogbiL skrev:
okej, tack för svaret. tar det lång tid? tänkte köra med bilen i kväll.. Vilka verktyg bhöver jag?
kan jag köra till en ok-q8-gör-det-själV-verkstad?

.. nog smidigare att du lämnar in bilen.. klarar man inte av att plocka av plast kåpor utan att tappa skruvar i tändstiftshålet så äre nog ingen ide att riva ner toppen,btw tror du ''fejkar''smile

128 Inlägg
30 augusti 2008
hmmhmmhmmhmmhmm

Fakta om Bilar
Förekommer endast i färgerna snorgrönt,grisrosa samt jungfruvit.
Världens största försäljare av bilar är överraskande varken GM, Ford eller Lada, utan en skygg herre från Trosa vid namn Ahlgren.

6 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Satan va värdelöst å skriva hära..
Man får ju inte hjälp med ett nå !
Bara för att man gillar å skruva i förstabilen så tror folk att man fejkar...
så less så less..
nu går jag och kopplar om extraljusen, så kablarna int torkar !
ADJÖ !

Arto
30 augusti 2008
Då hoppas jag du gör ett bra jobb då.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 augusti 2008
hahaha vilket orginal

2slow

Arto
30 augusti 2008
azid skrev:
hahaha vilket orginal

Kanske därför han han vill ha en turrrrrrrbo förstår väl du också!?

2 668 Inlägg
30 augusti 2008
Arto skrev:
azid skrev:
hahaha vilket orginal

tuscheee

2slow

6 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
azid skrev:
Arto skrev:
azid skrev:
hahaha vilket orginal

tuscheee

Men du då !
äru nå jälva 60 kenT eller? snacka svenska eller gå å putsa på din lilla röda gräsklippare !
De här är min tråd å de enda ja vill se av dig är din bil fast kilad i mallan lufttankarna på en kenworth!

Mästare
2 947 Inlägg
30 augusti 2008
undrar varifrån han tappade skruven?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

2 668 Inlägg
30 augusti 2008
plogbiL skrev:
azid skrev:
Arto skrev:

tuscheee

Men du då !
äru nå jälva 60 kenT eller? snacka svenska eller gå å putsa på din lilla röda gräsklippare !
De här är min tråd å de enda ja vill se av dig är din bil fast kilad i mallan lufttankarna på en kenworth!

haha fastkilad mellan stavas det... lol

2slow

403 Inlägg
30 augusti 2008
Känns ju som att detta inte är en speciellt seriös tråd och att du lagt upp den bara för att se folks reaktioner! Men om det inte är det så säger jag följande!
Tappade ner en skruv i tändstiftshålet!!! Hur i hela helvete lyckades du med det?? Du tror väl inte seriöst att du bara kan skruva på en turbo,ic och dump och sen köra!??  Tror knappast att man använder en amg som taxi med tanke på att man vill ha en rätt bensin snål bil i taxi sammanhang! Om du vill lära dig att meka så börja med nåt lättare, MYCKET lättare!!

6 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
GripenT16 skrev:
Känns ju som att detta inte är en speciellt seriös tråd och att du lagt upp den bara för att se folks reaktioner! Men om det inte är det så säger jag följande!
Tappade ner en skruv i tändstiftshålet!!! Hur i hela helvete lyckades du med det?? Du tror väl inte seriöst att du bara kan skruva på en turbo,ic och dump och sen köra!??  Tror knappast att man använder en amg som taxi med tanke på att man vill ha en rätt bensin snål bil i taxi sammanhang! Om du vill lära dig att meka så börja med nåt lättare, MYCKET lättare!!

ja de är ju fanatiskt. Detta är en mycket oseriös tråd !
och ungefär 70% av alla andra trådar här är lika jävla dumma som denna!?
haha.
Sen ska kanske inte alla som vet vars kamremmen sitter komma och leka experter? (OTROLIGT jobbigt)

2 668 Inlägg
30 augusti 2008
plogbiL skrev:
GripenT16 skrev:

ja de är ju fanatiskt. Detta är en mycket oseriös tråd !
och ungefär 70% av alla andra trådar här är lika jävla dumma som denna!?
haha.
Sen ska kanske inte alla som vet vars kamremmen sitter komma och leka experter? (OTROLIGT jobbigt)

men svälj ett rakblad.... du dissar folket här när du själv tänker dra igång en bil som du tappat ner en skruv i cyllen på....

det är otroligt jobbigt med folk som startar trådar om saker som dom aldrig kommer kunna genomföra för att grundkompetensen är för jobbig att lära sig
Senast redigerat av azid (30 augusti 2008)

2slow

403 Inlägg
30 augusti 2008
Om du inte är seriös så ge fan i att starta trådar!
Senast redigerat av GripenT16 (30 augusti 2008)

10 287 Inlägg
30 augusti 2008
Komplett oseriös tråd.

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök