3431
Sök

volvo 745 glt

6 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
Hej
Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med lite råd ang min bil.Det är en 745 glt 8v-90

Har haft den ett par mån nu,den har gått 16000mil.När jag startar den på morgonen så startar den direkt,men när jag sen stänger av den så startar den inte alls,den tänder inte ens,så nu måste jag använda startgas resten av dagen för att den skall starta.Sprutar direkt i luftburken så startar den.
En del  säger att det är soppapumpen,en del sägar att det är nått med tänningen.Själv så är jag urusel o mekka så hoppas på nått råd från någon som kanske har haft samma problem eller nått.
Vill inte behöva lämna in på verkstad,hoppas att det är nått jag kan fixa själv.

Tacksamm för råd.                          jonrob

21 761 Inlägg
22 april 2006
Startar den och går normalt varje gång som du sprutar in startgas? I så fall så får den ju både gnista och soppa.
Är det alltså när motorn är varm som den krånglar?

6 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
Tjena
Nä,den behöver inte ens bli varm,det liksom blir efter först starten på dan.Det jag glömmde att skriva är att bensinpumpen liksom "gnäller"ibland,kan det ha med det att göra tro?

Tack o bock

694 Inlägg
22 april 2006
Pumpen kan det mkt väl vara att soppan rinner tbx när bilen stängs av.. testa att ställa bilen i nerförsbacke!!

14 Inlägg
22 april 2006
sitter det en sony cd i? i såna fall är det ett konstruktions fel som är mkt vanligt på den modellen väldigt lätt att åtgärda

Har tjej och 2 barn...

6 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
Tjena
Ok,skall prova detta med nedförsbacke,men varför startar den med startspray tror du?är det att det blir liksom tryck o så?

mvh jonrob

Mr White
1 072 Inlägg
23 april 2006
Pröva även om du får fram nå felkoder me hjälp av diagnosutaget.

Sök