3772
Sök

S40, sänknig, vägbulor?

39 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Om man sänker en Volvo s40 (-98) ungefär 40mm och har 17" på, komemr man uppleva några problem med vägbulor och sånt då?
tacksam för alla svar cool

385 Inlägg
31 augusti 2008
Om vägbulorna ser ut som betonggrisar så har du problem. För normala vägar och omständigheter så finns det inget att oroa sig för.

7 Inlägg
1 september 2008
en följdfråga big_smile
Om man har kjolpaket, sänker 40mm och har 16" fälgar (dom ska bytas). tror du att man kommer få problem med fartgupp etc?

104 Inlägg
1 september 2008
Det beror helt på vilket kjolpaket du kör med. Jag har sänkt min 6-7cm och har inga problem med min front eller bak om man tar det lite försiktigt.

Men kör du t.ex. med dynamic paketet(front) kommer det ta i. Ett tipps innan du sänker kommer du ha mer ljud i den än vad du har idag?

Tänk på allt vad du kanske skall ha i innan du köper en sänknings satts. Skall du i med mer saker så är ju ett hett tipps att köra coilovers som jag, då kan du höja/sänka tills du är nöjd.

(Edit: bör tilläggas att min var hög som ett j%vla hus när jag köpte den)
Senast redigerat av P_Jonsson (1 september 2008)

1 833 Inlägg
1 september 2008
Jag har s40, sänkt 35, jag körde runt i GBG med mina 15" i vinter utan problem.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

\m/(><)\m/
742 Inlägg
1 september 2008
P_Jonsson skrev:
Det beror helt på vilket kjolpaket du kör med. Jag har sänkt min 6-7cm och har inga problem med min front eller bak om man tar det lite försiktigt.

Men kör du t.ex. med dynamic paketet(front) kommer det ta i. Ett tipps innan du sänker kommer du ha mer ljud i den än vad du har idag?

Tänk på allt vad du kanske skall ha i innan du köper en sänknings satts. Skall du i med mer saker så är ju ett hett tipps att köra coilovers som jag, då kan du höja/sänka tills du är nöjd.

(Edit: bör tilläggas att min var hög som ett j%vla hus när jag köpte den)

Dynamic front och sänkning är en fin kombination vid farthinder och dyl tongue

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 september 2008
Det finns ju två att att klippa guppen på, antingen grabbiga stilen där man bromsar in före och kliver över försiktigt, eller som det så poppis heter i anonnser "tjejkörd" där man oavsett vägens beskaffenhet håller sina 70km/h rätt om det råkar vara 50, 70, 90, en trottoarkant eller potthål i vägen.   Om det är mest synd om länkarmar, kjolpaket eller styrleder vet jag inte...   det jag vet är att man tar sig fram förvånandsvärt bra om man tänker sig för en smula och tar det lite föriktigt.
Senast redigerat av torpis (1 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

7 Inlägg
2 september 2008
jag har köpt realcars VOLVO X40 TOURING kit.
tänkte använda 60/40 sänkningen antar att jag kommer behöva ett par 18" fälgar minst.
kommer la få mäta lite på de där:D

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 september 2008
Inco skrev:
jag har köpt realcars VOLVO X40 TOURING kit.
tänkte använda 60/40 sänkningen antar att jag kommer behöva ett par 18" fälgar minst.
kommer la få mäta lite på de där:D

fäglar och frigång hänger inte ihop för 5 öre...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök