4275
Sök

Går bakruta att ta bort hel? (+kaross monterings frågor)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Gåt det att få bort en bakruta hel som är på min honda? Hondan har tidigare varit krockad och snubben som fixade den måste varit helt inkompetent för nu läker den i skarmarna mellan baksärmen och övriga karossen lite här och där inklusive vid skarven just under rutan (tror jag). Jag är inte helt säker på vart den läker ännu men funderar på att renslipa samtliga skarvar och kitta om och lacka på nytt.

Hur sammanfogar men vanligtvis typ en bakskärm med övriga karossen? vad jag sett så har jag inte upptäckt några tydliga sammanfogningar så som skruvförband etc. Används något slags lim för att täta eller hur gör proffsen?
Senast redigerat av Sherlia (4 september 2008)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Bäst i värla
150 Inlägg
4 september 2008
Om man gör som man ska så skarvas bakskärmen i på ett "säkert" ställe, och sen punksvetsar man fast det med en punktsvets som trycker ihop plåten med ett jävla tryck och sen svetsar. På vissa bilar och på vissa ställen så limmar man skarvarna, t.ex mellan skärmkanten och innerskärmen.
Men vart läcker det nånstans?

Ja, det går att få ut rutan hel om man har rätt grejjer. Men den är limmad så man måste skära bort limmet, eller ja, skära igenom helt enkelt!

Sök