2701
Sök

Oväntat problem vid installation av SP:s Open Air Kit

Svetsare
3 150 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#1
Hej!  Har börjat installera ett öppet filter från speedparts (bolt-on) ikväll och det verkar liksom som att jag inte får bort själva luftburken på "insidan" av skärmen utan att typ riva ner halva fronten.....så...

Nån som har ett hett tips?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Pinsamt klumpig
93 Inlägg
2 september 2008
#2
Hade samma problem med min 9-5:a.
Det var inte så bekymmerlöst som monteringsanvisningen visade.
Blev något frustrerad, men allt löser sig med lite våld...

Hoppas du slipper bruka det!

Svetsare
3 150 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#3
Ja, jag har dragit och slitit men är lite rädd att jag ska buckla skärmen innifrån men funderar på att slå/såga sönder burken men borde ju gå att lösa på mildrare sätt?!?!?!   Nån måste gjort detta på en 9000?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Pinsamt klumpig
93 Inlägg
2 september 2008
#4
Vet inte hur det är på 9000, men jag tog lös blinkersen (en skruv, sedan dra rakt ut)
Där fanns en slangklämma som höll fast hela plast-fanskapet.
Vilket gjorde att det inte gick slita rakt ner.

Ursäkta om det det misstämmer helt!

#2573
1 489 Inlägg
2 september 2008
#5
Har du lossat alla skruvar som håller burken? Sitter skruvar överallt till den wink. Sen får man lossa underdelen på spoilern, den är ju delbar. Och trycka ut skärmen lite (Inte för mycket) och dra ut den underifrån. Eller så kan man lossa däcket och plocka innerskärmen, men det låter ju jobbigare wink

Mvh Marcus som pillat med det ett ex antal ggr wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

Svetsare
3 150 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#6
Vad menar du med underdelen?  Det är asså fritt under burken men man måste dela burken på mitten men det finns inte utrymme horisontellt.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

#2573
1 489 Inlägg
2 september 2008
#7
ZonaX skrev:
Vad menar du med underdelen?  Det är asså fritt under burken men man måste dela burken på mitten men det finns inte utrymme horisontellt.

Menar att man lossar plastskyddet under framspoilern, men såg att du inte hade en CS nu, men borde kanske vara samma på din? Men kan du inte lossa innerskärmen och plocka från det hållet?

• Även den starka måste ta i när han skiter

Svetsare
3 150 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#8
Borde funka med innerskärmen dock vet jag inte om jag kommer åt, slängde dit en blick och såg typ 10-20 skruvar ^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#9
Jag undrar det också..................hur lång tid brukar det ta innan lmm går sönder?  Såg nämligen att det va oljebehandlat filter.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#10
ok   det löste sig genom att slå sönder burken ^^    hoppas ingen skulle få för sig att byta tillbax till org.filter xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 september 2008
#11
ZonaX skrev:
ok   det löste sig genom att slå sönder burken ^^    hoppas ingen skulle få för sig att byta tillbax till org.filter xD

haha, annars så hade jag kunnat ge lite tips, har haft borta på några 9000.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#12
Åh, det säger du nu  xD  smile     Som sagt hoppas inte någon skulle få för sig att sätta dit org. igen xDD!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 september 2008
#13
hhaha, såg inte tråden förens nu tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#14
aha ok ^^     Vad haru för tips så man kan föra vidare/använda i framtiden?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#15
Nån som vet kvaliten på JR Sportluftfilter oljebehandlat?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#16
Filret ditsatt nu utan större problem förutom utrymme.........bilder finns i min profil

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 september 2008
#17
Frågan då, blev det skillnad annat än på ljudet? smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#18
Har faktiskt inte provkört än smile   ska antingen göra det ikväll eller imorrn.   Hör av mig när det är gjort  smile

(Ps. jag köpte det för ljudet  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#19
Skulle precis ut och testa och då startar inte bilen? hmm    Nån som varit med om samma efter filterbyte?  eller har det med att göra att jag haft problem med batteriet sen måndags och tisdags?
Senast redigerat av ZonaX (3 september 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
#20
Har testat nu och FAN VAD DUMPEN LÅTER HÖGT  :DDDD    Låter som en öppen dump xD    Riktigt tydligt hörs den  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX


Sök