Tjaa.... tänkte höra om det finns nån som har chippat sin bil med Its Fun chip? Funderar på o kanske göra det på min men är det värt det? Finns det bättre chip för dom pengarna el i närheten??
Finns massor! Dom e bra o helt okej priser! Plus dom e rätt välkända med Men jag skulle Aldrig falla mig in o chippa min bil om ja inte hade Turbo då du nästan inte får nån större effekt ändring !
finns inf o här inne gentemot folk som chipat hos dom el nån annanstans..
sök så finner du killen.. o sen stämmer d rätt bra iomed d som redan sagt´s.. lönar sej mer me turbo dock men har du kollat o skaffa grenrör + helsystem från nån tuningställe för just bmw ? skaffa ett filter el insug´s-kit o sen "chippa" bilen efter dina mod´s dvs typ mappa den.. får du ur mer o den går som den skall göra me dina grejer.
Ja det är ju inte så mkt effekt man får ur men läste om nån som gjort det på sin bmw o det blev stor skillnad... har lite planer men det går sakta fram. Tänkte skaffa på mig lite info innan. Men tack för svar!
Vill bara inflika med att ItsFun fick ut ÖVER 20hk på en Honda Civic TYpe R... :-)
Allt har sin naturliga förklaring
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Ja det är ju inte så mkt effekt man får ur men läste om nån som gjort det på sin bmw o det blev stor skillnad... har lite planer men det går sakta fram. Tänkte skaffa på mig lite info innan. Men tack för svar!
Just BMW-nissar är de ända jag vet som är nöjda med its fun. Man rullar in med sin bil och får fartspärr borttagen, varvstopp flyttat och ev tändkurvan justerad efterr 98 oktan.
man får alltså 5hk mer kanske (vilket alla gånger märks i ryggraden) man kan varva mer och bilen går fortare, även om accelerationen 100-200 förblir i den samma.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Just BMW-nissar är de ända jag vet som är nöjda med its fun. Man rullar in med sin bil och får fartspärr borttagen, varvstopp flyttat och ev tändkurvan justerad efterr 98 oktan.
man får alltså 5hk mer kanske (vilket alla gånger märks i ryggraden) man kan varva mer och bilen går fortare, även om accelerationen 100-200 förblir i den samma.
Hmm.... ja det det är ju alltid nått Men Köhler då? Men det kostar väl mulltum förmodar jag... hört att det ska va bra åxå.