3 september 2008
Trådstartare
Hej grabbar,
Har fått ärva en gammal golf 2:a av min Mormor (pedantvårdad) gått knappa 8000mil.
tyvärr så finns det ingen stereo i bilen då min mormor antydde att då är bilen inget av intresse för inbrottstjuvar och annat löst folk, som hon visserligen har rätt i, men det blir lite tråk att sitta 30 mil tur och retur utan nåt annat att lyssna på en skokartong ljud.
Jag har kollat lite bakom orginal panelen där radion ska sitta och det sitter en liten svart kontakt men jag har antagit att det bara är plussen och tändnings styrningen, så jag antar att jag måste dra egna kablar och jag har hittat bra kablar på mitt jobb som jag fick ta gratis, ser ut som en vanlig två ledad kabel bara att den är plan och det är 2,5 kvadrats en grå och en svart (standard typ).
Jag har även köpt små 4*6 tums till de bakre fästena och 3,5 tums till de fram,
Då även jag tycker att man inte behöver dra till sig onödig uppmärksamhet.
Och jag har passerat det stadiet för länge sedan med att tro att man är skithäftig med en massa bös i trunken och en baslåda lika stor som texas, nepp enkelt och inte för dyrt, för blir skiten stulet så är det bara en sur blick istället för avgrunds bööl.
Finns det några bra sätt att dra kablarna eller är det bara att "peta" in dem under mattan och låtsas som inget?
Hur drar jag dem på enklast sätt till de bakre fästena?
Går det att montera 4*6:erna i orginal fästena och hur gör man det då det sticker ner fyra "piggar" i plast på varje sida?
Mvh Brytbengt